Snart är vi där ...

En enda dag med föreläsningar kvar. Försäkringsmedicin nästa torsdag. På fredagen muntligt förhör innan postklin. Måste erkänna att det där muntliga förhöret skrämmer skiten ur mig.

Valde att göra det diagnostiska provet idag. Det slutade ju med att det blev "oobligatoriskt" men jag tror att när de väl får styrsel på själva verktyget så kan det vara ett bra instrument att utvärdera utbildningen så det kändes roligt att få bidra som försökskanin. Många av mina kursare hejade på och tyckte det var bra i början när jag var kritisk men nu när den obligatoriska delen försvann så var det visst inte så viktigt längre. Ansvarig var närvarande när vi skrev och han verkade personligen besviken över det magra deltagandet. Det var omfattande. 300 flervalsfrågor och ska folk tycka att de har någon nytta av det måste nog provet bli kortare (de sista 100 frågorna läste jag knappt för jag var så trött i huvudet och klickade "hejvilt"), också måste de nog ta och fundera över exakt hur detaljerade frågorna ska vara om folk ska tycka att det är någon poäng med det.

Så här när terminen nästan är slut verkar det som om de slänger jobb efter oss. En ny möjlighet dök upp idag igen och jag kan inte låta bli och fundera över hur katten anställningarna på Akademiska går till. Oproffsigt och taffligt är väl de uttryck som ligger närmast till hands för mig att beskriva det hela med. Får väl återkomma till det när jag tänkt färdigt kring jobb och så. Jodå, jag tackade ja till ett jobb för ett tag sedan. Återkommer väl om det när det är så dags.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det börjar råda en viss aktivitet bland klinikerna nu när de kommit på att vi är ett gäng AT-trasor som är färdiga i maj också - igår fick jag mail från Infektion. :)



Oroas icke över muntan, den var väldigt snäll.

2010-01-09 @ 17:03:22
Postat av: KD

Nytt folk som tenterar i år ...

Man kan ju undra vad det innebär.

2010-01-09 @ 20:01:40
Postat av: Marie

Hm. Ja, det vet man förstås aldrig. Vi hade han den gamle kursledaren som "alltid" hållit i det.

2010-01-10 @ 00:40:35
Postat av: KD

Ska man tro ryktet har han avgått i någon sorts protest...

2010-01-10 @ 07:34:24
Postat av: Marie

Mot?

2010-01-10 @ 22:11:35
Postat av: KD

Startdatum på kursen eller någonting sådant? Men man ska väl inte tro på rykten.

2010-01-17 @ 17:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback