Tonfiskröra 1 (4 port)

Ett recept från Step-In i Luleå. Jag rynkade på näsan när jag såg ingredienserna och tänkte "Kan kombinationen verkligen fungera?". Men, jag testar ju gärna nya saker och det visade sig vara inte alls dumt. Både Mr H och jag gillade den.

Tonfiskröra till pasta

1 gul hackad lök
2 vitlöksklyftor
1/2 msk olivolja
1 tärning grönsaksbuljong
5 hackade tomater el. 1 brk krossade tomater
2 brk:ar tonfisk i vatten á 180 g
1/2 dl sweet chilisås
1 tsk kanel
1 msk japansk soja
2 msk hackad basilika


Fräs lök, vitlök (pressad) i olja några min. Smula ner buljongtärningen och vänd ner tomaterna. Koka upp och tillsätt tonfisk, sweet chili, kanel och soja. Avsluta med att röra ner basilikan. Servera till pasta eller ris med en stor grönsallad till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0