Cornflakespanerad Pangasiusfilé - 2 pers

Dagens kvällsmål blev cornflakespanerad pangasiusfilé. Letar man på webben hittar man många varianter på samma tema. Just det här tog jag från Kardemummagumman. Jag kan bara hålla med i det hon skriver om fisk och recept. Fisken blev riktigt god. Fast jag använde fryst fisk som fått tina kändes det som om vi åt färsk fisk.

"Pangasius (Hajmal, sjötunga) är en mild, mjuk och ljus fisk, om det är en bra fisk så luktar den inte ens fisk, är inte så smakrik i sig så jag gillar inte att enbart steka fisken! Kryddar man den lite först och sen panerar blir den riktigt god! Smälter nästan bort i munnen… ;)

Fisken serverades med färsk pasta med en krämig pestosås.

 

Det här behöver du:
1 dl vetemjöl
2 dl cornflakes
1 ägg
2 st Pangasiusfiléer
Salt & citronpeppar

Gör så här:
Mortla cornflakesen så det blir finfördelat. Torka av den tinade fisken, krydda runt om. Panera fisken i mjöl, doppa därefter i ägg och sist i cornflakes. Stek i rikligt med smör. Stek fisken tils den är gyllenbrun."

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0