Mockakräm med riven choklad - 4 port

Njae, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Dessert som inte smakar dessert? Det är som att äta vegetarisk biff. Får nog testa en gång till innan jag spyr ur mig något tyckane. Hittade den på Aftonbladet, och de kallar det smal dessert. Med vispgrädde? Jaja, det är i alla fall inget extra socker i.

Du behöver:

4 små koppar


150 gram hasselnötter
1 1/2 dl vispgrädde
3 msk kallt kaffe
1 krm äkta vaniljpulver
1 msk kakao


Så gör du:

1. Mixa nötterna fint i en matberedare.
2. Tillsätt grädde, kaffe, vanilj och kakao och fortsätt mixa tills massan tjocknar.
3. Fyll upp i fyra små koppar. Riv eventuellt lite mörk choklad på toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0