Morotsplättar med lingonyoghurt - 4 pers

Alltså, jag äter det mesta. Men, skolans mat var inte alltid baserad på bra varor eller väl tillagad så viss mat har satt svåra ärr i min själ och jag äter det bara inte. En sådan sak är plättar och pannkakor. Bara tanken på skolans ugnspannkaka får det att vända sig i magen på mig. Men när jag hittade det här receptet, i en folder från Hemköp, tänkte jag att jag måste nog ändå prova. Billigt. Snabblagat, 15 min påstods det. Jo, testa kan man ju alltid. Smakar det inte ok kan man ju alltid slänga det. Tillstås ska att jag bytte ut hälften av mjölken mot grädde. Och inte gjorde jag lingonyoghurten, istället blev det rårörda lingon som jag blandade med keso. Och döm om min förvåning. Det var ruskigt gott!!!

Du behöver:
2 morötter
3 ägg
2 dl mjölk
1,5 dl mjöl
2 tsk salt
1 dl lingonsylt
2 dl matlagningsyoghurt

Gör så här:
  1. Riv morötterna fint. Vispa äggen och vänd i morot, mjölk, mjöl och salt.
  2. Hetta upp en plätt- eller pannkakslagg m lite smör och stek plättarna.
  3. Blanda lingonsylt och yoghurt.
  4. Servera gärna med en krispig sallad till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0