Hormoner, hormoner överallt hormoner

image125
Lilla Besten höglöper. Det frestar på tålamodet. Enormt mycket! Hon gör mig galen. Hormonerna har intagit varenda liten cell i hennes kropp, speciellt hjärncellerna. Hennes psyke verkar vara en gummikula som frenetiskt studsar åt alla håll samtidigt.

image126

Utomhus är hon som en speedad duracellkanin som fått raketbränsle i fodret. Allt som rör sig triggar hennes jaktinsinkt. Allt! Hon bjäbbar och gläfser. Springer fram och tillbaka - åt sidorna. En enda liten studsande hare kan hålla igång henne i tio minuter - fast vi går åt andra hållet. Andra hundar, oavsett om det är en tik eller hane, vänder hon baken till, viker undan svansen och gnyr.

Hon gör mig galen.

image127

Inomhus förföljer hon mig. Vart jag än går hör jag hennes tickande klor mot golvet bakom mig. Tick! Tick! Tick! Tick! Närhelst jag vänder mig om så sitter hon där och stirrar på mig. Vid datorn, vid köksbordet. Ligger jag i sängen och vänder mig om sitter hon vid sovrumströskeln och tittar på mig. Nästa gång jag vänder mig om har hon gått över gränsen (tröskeln med två tassar). Till slut sitter hon nedanför sängen (totalförbjudet område för vår lilla taxfröken) och stirrar.  Hela tiden med sin ynkliga blick som ger mig så dåligt samvete. Blicken som säger: "Men, matte. Varför har du övergett mig? Det är säkert tre minuter sedan du ägnade tid åt mig. Det är ju en hel evighet. Jag behöver käääääärlek. Kom lek med mig! Kom klappa på mig! Jaga mig! Kom klia mig på halsen! Ge mig godis! Klia mig på magen". Alltmedan svansen går som en propeller. Och sedan kommer hon fram och krafsar på mitt lår med sin lilla tass som för att understryka att nu är det dags att jag släpper allt och ägnar henne tid.

Hon gör mig galen.

image128

Snart kommer Snappe. Jag hoppas att lite manlig taxömhet lugnar ner henne.

image130

Kommentarer
Postat av: Mårr

Men hihihihiiii, hennes ANSIKTSUTTRYCK på andra bilden uppifrån!!!! Vilken sötnos hon är, alltså.

Postat av: Kandidat Dropp

En just nu väldigt jobbig sötnos!

2007-04-28 @ 13:47:34
Postat av: Siv

Jag löper också just nu, känns det som, men jag lämnar iallafall inte blodspår efter mig. Jag lyckas t o m låta bli att dreggla synligt över snygga krea... eh, karlar på stan.

2007-04-28 @ 20:29:39
Postat av: Kandidat Dropp

Vem förföljer du då?

2007-04-28 @ 22:17:55
Postat av: Siv

Ehumpf. Det kanske jag berättar i mail nån dag. Eller så är det dags för Ingenjören-skatan-ruffhäxan-samvaro snart igen...

2007-04-29 @ 07:38:19
Postat av: Kandidat Dropp

Ingenjör-Skata-Ruffhäxa-samvaro skulle göra gott. Dé é f-n inte mycket som gör det annars nu för tiden.
Uppsala nästa helg? Jag är gräsänka lördag-tisdag.

2007-04-29 @ 10:58:39
Postat av: Siv

Ska till Muppsala imorgon, men repris nästa helg (söndag?) vore inte omöjlig. Kolla med Ingenjör'n?

2007-04-29 @ 13:30:59
Postat av: Kandidat Dropp

Vad säger du Ingenjör´n?

2007-04-29 @ 16:16:29
Postat av: Dinfia

Hmm..hoppas man själv inte är likadan vid äggglossning..eller det kanske man är fast olyckligt ovetandes? *s*

2007-04-29 @ 17:08:16
Postat av: Kandidat Dropp

Män tycks tro det i alla fall. Vissa tillskriver varje ledsen stund det där .....

2007-04-29 @ 20:09:12
Postat av: Ingenjören

Men attans, jag är på kurs i Stockholm 9-17 både lördag och söndag! Kan vara i Uppsala tidigast 18.07 på söndagen (tåg 17.28 från Stockholm). Funkar det?

2007-04-30 @ 07:34:39
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Siv

Näää, då blir det för sent för mig. Buhuuuu.

2007-04-30 @ 09:07:02
Postat av: Kandidat Dropp

Kurs på helgen? Man får hoppas att det inte har med jobbet att göra.

2007-04-30 @ 12:04:48
Postat av: Ingenjören

Nä´rå, inte minsta lilla jobbrelaterat! Däremot en trevlig present till mig själv: Sköna Hems grundkurs i inredning! :)

2007-04-30 @ 12:20:53
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Anonym

Nä´rå, inte minsta lilla jobbrelaterat! Däremot en trevlig present till mig själv: Sköna Hems grundkurs i inredning! :)

2007-04-30 @ 12:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback