Intet att förtälja

Två veckors kandidatande på strokeavdelningen är över. Det har varit två mycket bra veckor. En fantastiskt bra handledare, pedagogisk överläkare, rara syrror och usk:or. Avdelningsekreteraren med. Hon har lånat mig en bok om hunduppfödning. Sedan gör det nog ingenting att jag varit själv. Ingen mer kandidat. Så brukar det visst inte vara, men jag är nöjd med det.

Idag smet jag tidigare. Bara för att gå hem och lägga mig i soffan med hunden och ge henne lite närhet innan jag drog vidare till extrajobbet. Så har jag fått ihop sju timmars betalt arbete. Nice!

Har insett att mina texter måste kryddas med smileys. Min ironi går inte fram. Fick ett upprört mail från en släkting i morse om att jag visst skulle gå till doktorn och att kandidater minsann inte kan skriva ut mediciner. Man måste nog känna mig väl för att inse att det inte var ett helt seriöst förslag. :-)

Jaja, lilla XXX. Jag ska gå till farbror doktorn och be om bredspektrumantibiotika ... på måndag ... om jag fortfarande hostar då.

GLAD PÅSK, förresten! Vad gör ni? Själv jobbar jag några timmar till, men inte alltför mycket.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Hm...har du haft Börniiiis som handledare, tro? Skön dam, det! :)

Postat av: Kandidat Dropp

Näe, hon var knappt där, men jag såg henne på ett föredrag om stroke som min handledare släpade med mig på.

2007-04-06 @ 11:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback