Nu igen.....

Så var det dags igen. Sjuk. Man kan ju hoppas att jag är lite snabbare att ställa diagnos på patienterna än på mig själv. Vaknade och mådde illa. Ville kräkas. Jag mår aldrig illa.Men förstod jag någonting? Inte då! Så kom huvudvärken. Trögflytande taggtråd i sinusarna. Jag har aldrig huvudvärk. Men förstod jag någonting? Inte då! Väl hemkommen efter en intressant dag (återkommer till det en annan dag) på avdelningen var jag tvungen att lägga mig. Någon timma senare hade Lilla Besten tröttnat på mattes snarkande och skällde ihållande för att få sällskap. Vaknade upp och frös, så till den milda grad att ett hett bad krävdes. Det var då det slog mig. Frysa, huttra, illamående, inte kunna äta upp lunchen, huvudvärk. Jag är ju sjuk förstås. Sherlock gick och hämtade termometern och mycket riktigt. Feber!

Nu lägger jag mig igen och hoppas på att det går över till i morgon. Annars har jag väl fått någon av alla roliga små bacillusker som finns på avdelningen. Jag som spritar mest av alla.... Är det någon som tror att jag tänker söka upp någon doktor så kan ni glömma det. Enda sättet är om jag kan maskera sjukdomen som en barnsjukdom, eller kvinnosjukdom eller ortoped-/ kirurgirelaterat. Alla medicinjourer och vårdcentraler är just nu nerlusade av mina kursare. Det sägs att läkare inte söker vård för de vill inte visa sina kollegor sin svaghet. Jag är inget undantag.

Finns det inga små hemtest för CRP eller kanske SR? Eller varför inte snabbtest för rara bacillusker? Jag skulle köpa direkt. Dessutom anser jag att med.kandisar från första terminen bör få skriva ut vilka mediciner de vill till sig själva.

Det som retar mig mest är att Mr H i ungefär tre veckor krävt att jag ska gå till doktorn och få någonting mot hostan. Han påstår att jag inte varit frisk. Det har jag viftat bort. Det retar mig någonting obeskrivligt när Mr H inte bara får rätt utan också har rätt. I morse visade jag honom glad i hågen följande
artikel (läs i allafall sista stycket - det är vad min far apotekaren brukade säga om receptfria hostmediciner. Helt verkningslösa). Jojo, somliga straffar Gud direkt.

Kommentarer
Postat av: ami

Men blääh vad tråkigt att du inte slipper bacillerna :-(! Det är klart att du ska gå till doktorn om det behövs, lyssna på MrH, det är bara att blotta strupen :-). Man överlever det med, fast man blir rätt nojig av att tänka på att det säkert finns kursare som vet mer om en själv än man själv gör efter det...

2007-04-04 @ 20:27:20
Postat av: ami

Hemtest för CRP o SR var förresten en strålande idé, skulle köpa big pack direkt! :-D

2007-04-04 @ 20:29:52
Postat av: Ingenjörn

Jag har inte dansat anti-bacilldanser tillräckligt, det är naturligtvis därför! *dans dans*
Krya på dig! Hoppas Cold&flu hjälper dig den här gången!!

Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Det är bara barfota med nattlinne och blomsterkrans som fattas. Du börjar bli en hejare på att dansa, Ingenjör´n.

2007-04-04 @ 20:55:29
Postat av: Anonym

Jodu, ami, finns nog en del som skulle kasta sig över andras journaler och gladeligen sprida vad som står där.

2007-04-04 @ 20:57:08
Postat av: Ingenjörn

Ja, om du ska hålla på så här så kommer jag snart att kunna vara med i Let's Dance..;)

2007-04-04 @ 21:47:45
URL: http://ingenjor.diaryland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback