Coola saker

Tanken var att det skulle bli ett spinningpass i kväll. Men när vi kom ut från kalla, mörka Robergssalen strax efter lunch möttes vi av solens strålar. Det fick bli en långpromenad med Lilla Besten istället för F&S. Vi gick till Mr H:s garage. En timma och 45 minuter tog det. Lilla Besten var så förfärliiigt lååångsam. Allt skulle det luktas på. Hem slapp vi gå. Hem fick vi skjuts. Mr H är snabb i tanken. Jag behövde inte ens hinta om att det skulle vara fint att slippa gå hem............

Vägen till Robergssalen går  förbi förlossningen. I går rundade jag hörnet till deras parkering och såg en kombi stå där. En kombi med öppen baklucka, precis som man har när man lämnat hunden i bilen. Skum hund hann jag tänka innan en upphetsad man och två sköterskor drar om mig med en bår och jag inser att det inte alls är en hund som krystar i kombin. Det är en kvinna på alla fyra! Hoppas hon hann in till förlossningssalen innan bebisen kom. Det lät som att det var bråttom. Det var en cool syn!

En annan cool sak är min mor. Pensionerad far hon land och rike omkring. Där växer ingen mossa. En gång om året kör hon "Kristema resor" (jättelustigt när man vet bakgrunden) och packar in sina systrar och mor i bilen och visar dem ett nytt landskap. Fast i år blir det visst två gånger. Pratade precis med min moster Ä. Hon lät nöjd över att få ha ett rendez-vous hos sig nästa helg. Systrarna och modern dyker visst upp nästa fredag. Då ska de dricka vin och äta räkor. Antagligen gör de detsamma på lördagen när de träffar kusinen - i alla fall dricker vin. Kanske också på söndagen? Pratade med mormor med. Hon var redan laddad för nästa helgs resa. Mer än 85 år gammal hoppar hon på alla tokigheter som döttrarna lurar med henne på. Hon är nyfiken på allt. Jag lovar, hade hon varit född i en annan tidsålder hade hon varit en riktig globetrotter. Hon är cool!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback