Ljus i tunneln

Äntligen! Snart är den här sommaren slut. Mr H har slitit. Långa pass, många dagar. Jag har slitit. Vi har gått om varandra i lägenheten. Knappt orkat prata. Sagt till varandra: Vi måste bita ihop. Det är bara över sommaren. Men nu, nu skymtar ljuset. Ikväll har vi lagat thaimat och haft tid att sitta och äta i lugn och ro. Vi har myst, dryftat dumheterna i världen och häcklat varandra. Bara en vecka till sedan går allt tillbaka till det normala. Men jag, jag får en försmak av det normala redan nu för nu smyger jag ner i sängen hos Mr H, tittar på Rebus och är nära, nära.

Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Vad skönt, det är jobbigt att gå om varandra hemma och knappt ses! Man behöver normal-myset! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback