Major shopping

En gång i tiden hade jag svart bälte i shopping. Den kompetensen är sedan länge svunnen, men idag blixtrade det till. Det är inte många gånger jag har varit nere i centrum sedan jag flyttade hit. Shopping lockar inte för fem öre, speciellt inte i den här staden anpassad för en befolkning runt 20 och med ett överflöd av Hennes och liknande kedjor. Men idag var det shoppingdags. Följande införskaffades:

*Två par skor att ha på sjukhuset. Svindyra (med insida av läder och utbytbara sulor i skinn) och helt osexiga, men förhoppningsvis precis vad mina stackars hälsenor behöver.

* Ansiktskräm, och jag gick på myten om att det krävs både en dagkräm och en nattkräm.

* 14 (Sic!) stycken trosor. Denna kandidat är trött på att boka tvättstuga för att de rena underkläderna är slut. Byter man minst en gång om dagen så behövs ett lager. Trosorna är lika osexiga som skorna. Det blir så när man bara vill ha ren bomull närmast kroppen. Förstår inte hur de är funtade som kan ha sliskiga, täta material. Läckert och mjukt. Visst! Men, är mina "onämnbara kroppsdelar" de enda onämnbara som svettas i annat än bomull?

* Kallvax till pälsbenen på min kropp. Det här hoppas jag Mr H inte läser ety jag i min ungdom läste i VeckoRevyn eller möjligen Starlet att pojkvänner inte ska veta att man plockar ögonbrynen, rakar benen etc. Fast vad gapar jag om. Det vet han ju redan och inte bryr han sig om jag gör det eller inte.

* Hittade en liten präsang åt en kompis som brukar skicka roliga saker åt mig. Ful som stryk är den, men på henne blir det asläckert. Hoppas jag, innerligt!

* Sandalerna inlämnade för att få nya remmar hämtade jag inte hos skomakaren. De var inte klara. Varför skulle de vara det? Det var ju gu´bevars bara tredje gången jag på en månad jag var där för att hämta ut dem. Första gången var en av de utbytta remmarna för kort, andra gången var tre av de utbytta remmarna för korta, Idag hade de inte ens försökt ...... Blir inte priset alldeles för jävla skitbra när jag till slut får ut skorna, förhoppningsvis innan första snön kommer, är det sista gången den skomakaren får jobb av mig. Och det hjälper inte hur söt och glad han är ...... Ett bra pris är typ gratis.

.... ock så, till sist, en tur till Claes Ohlsson för att införskaffa lite papper, pennor och klisterlappar. Här ska scrappas!

Jaha, det här blev ju ett helt meningslöst inlägg. Vem i hela friden skulle vara intresserad av vad jag shoppar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback