Mat, mat, mat

Stockholm idag med. Lunch m fd arbetskamrat. Det gick i expressfart, men jag hann i alla fall växla några ord med ett par andra jobbarkompisar också. Alltid lika kul. Måste se till att få sitta i lugn och ro någon gång och prata. Det har hänt mycket sedan jag slutade. Till det bättre. Nej, inte för att jag slutade.

Ikväll blir det mer mat ute (och alldeles troligen en viss mängd alkohol också) med kompisarna S och K. Inte någon bra idé när man försöker vara sund, men själen ska ju ha sitt också. Och innan dess hinner jag faktiskt med en vända till gymmet och en tur med Lilla Besten för att stilla samvetet lite. Fast man kan ju undra exakt hur mycket promenad det blir. Det är varmt ute. Inte Bestens favoritväder. Att ha päls i värmen är hur jobbigt som helst. I går var det lagom då gick vi 1,5 timma men på morgonpromenaden idag kroknade hon efter 45 minuter och förvandlades till en betongsugga, fastgjuten i marken med rumpa och framtassar. Det var bara för matte att bära de sista 30 minutrarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback