Skolstart

Jooo, det gick att börja skolan också. Inte alls lika jobbigt som jag tänkt mig. Det var flera som faktiskt verkade innerligt glada att se mig (och jag dem). Rara kompisen K, som har lika stort geologiintresse som jag, kom med egenhändigt plockade stenar från Grekland. Tre varianter av konglomerat. Tripp, Trapp och Trull kallade hon dem. Olika stora och olika mycket konglomererade (det ordet kan aldrig finnas i svenskan - ändrar mig till fuserat). Det var så gulligt att jag nästan började lipa. Så genomtänkt! Så rart!

Lika rar var presenten Veterinären kom med i går när vi var ute och promenerade med Lilla Besten och Tant Brun. En midjeväska med allt som behövs för hundens ABC inklusive instruktionsbok. Också så genomtänkt! Så rart!

Vilka fina vänner jag har! Massor av folk känner jag, men de allra närmsta vännerna är inte så många. Jag har svårt att uttrycka min glädje och stolthet över att känna dem. Att sätta ord på vänskapen blir så futtigt. Några av vännerna har hängt med sedan urminnes tider och känner mig väl: Snåsa, Ingenjör'n. Andra lite kortare stund; Sivskatan, Veterinären, Prästen, K. De är ganska olika och alla träffar jag inte så ofta, men i deras sällskap blir jag trygg, får tankeutbyte och har roligt. De får mig att må så gott.

Den allra bästa vännen är förstås Mr H. Men eftersom han är den jag älskar så hamnar han i en helt egen klass ....... och det är inte ämnet för dagen.

Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Urminnes tider...oj, jo, men det är ju rätt länge faktiskt! Hepp, där kom min 40-årskris! ;)

Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Snåsa borde få en pensionskris om man ska räkna på det sättet :-)

2007-08-29 @ 07:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback