Stängsel

Men vad är det med stängslen i Hågadalen? I går attackerade ett Lilla Besten på det mest aggressiva sätt. Idag lyckades ett inte hålla tätt. På morgonpromenaden gick Lilla Besten och jag som så många gånger förr förbi kohagen. Plötsligt insåg jag att någonting i vyn framför mig inte stämde. Stannade till och insåg att korna som vanligt gick i flock, men att en del av flocken var innanför stängslet och den andra delen utanför. Hade jag varit själv hade jag nog inte brytt mig. Men nu var det bara att vända. Lilla Besten vill nämligen gärna uppfostra/leka med/skrämma större djur. Hon har svårt att inse att åtta kilo taxfröken inte har en suck mot något hundra kilo mer ko.

På väg tillbaka hittade jag kommungubbarna som lagar bilbron över Hågaån. En av dem erbjöd sig att ringa kommunen och kolla vem som ägde korna och ringa och berätta att kossorna inte befann sig på den sida av stängslet de borde vara. Tror inte att det var ett osjälviskt erbjudande för att rädda två damer i nöd. Handlade nog snarare om att han såg chansen till att sitta i arbetarbodens skugga och ringa medan de andra killarna fick jobba i sitt anletes svett. Man vet ju hur kommungubbar är .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback