Fredag 9/2

Så var det slut på den internmedicinska "smekmånadsfasen". Nu är det skolbänken som gäller igen och klinisk fysiologi. Suck! Tvingades upp klockan åtta för att köpa kompendium. Det var avklarat på fem minuter och sedan var det bara att vänta, vänta och vänta på att föreläsningen skulle börja. Kompendierna hade de kunnat dela ut på en rast förra veckan för helt klart hade man tagit till sig föreläsningen bättre om man kunnat förbereda sig innan.  Dessutom så visade föreläsaren helt andra bilder på projektorn än vad som fanns i kompendiet och att försöka läsa massiv text, titta på bilder både i kompendiet och på tavlan och samtidigt försöka lyssna till föreläsaren och se om man behövde anteckna någonting det blev för mycket för mig. Kände en kraftig irritation och var väldigt nära att gå från s*en, men lade bara ner mina papper och bestämde mig för att koncentrera mig på att lyssna istället. Inte för att jag någonsin lärt mig någonting genom att lyssna, men det kändes som det mest konstruktiva i det läget. När så någon frågade om föreläsaren kunde lägga ut bilderna på nätet och bara fick ett surt svar "Ni har fått kompendier" så tappade jag helt lusten. Jo, vi har fått kompendier - med andra bilder än de han pratade om ... det gör det svårt att hinna med att anteckna på föreläsningen.

Lilla EKG-fabrorn däremot var otroligt söt och då kändes kursen lite bättre igen.

Eftermiddagen avslutades med föreläsning i sekretess. Hur roligt kan det bli när man pratar lagar? (Stackars juriststudenter som hör sådant dagarna i ända). Men, all heder åt föreläsaren. Han gjorde det bra och fick igång klassen med frågor och lite debatt. Ämnet är ju ack så viktigt och tråkigheten var inte alls så stor som vi befarade.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback