Hjulet snurrar, men hamstern är död.....

Gick från tentan med en lång lista på saker som skulle fixas till idag. Om jag nu inte tog tenta (jag har inte en susning om hur det gick), så kunde jag i alla fall göra mig nyttig på annat sätt. Åtta timmar senare är ingen punkt på listan avklarad. Däremot har jag:
* Lunchat med kursare C
* Kollat in C:s geckoödla och vattensköldpadda (som var väldigt, väldigt söta men högst okommunikativa) samt stensamling
* Sovit - i flera timmar
* Promenerat Lilla Besten.
Inte särdeles nyttigt någonting av det. Ja, möjligen promenaden med Lilla Besten.

Nu ska jag till apoteket och se om jag kan lyckas få ut min Nasonex. Hyser inte några större förhoppningar med tanke på det telefonsamtal som fördes mellan sköterskan på vårdcentralen och mig för några dagar sedan. Jag sa iofs inte så mycket, men tänkte desto mer (tankar kursiverade).
Ego: - " Hej, jag heter XX och skulle vilja ha mitt recept på Nasonex förnyat"
Ssk: - " Har du nyligen blivit förkyld, eller?"
Ego: - " Näe, jag har kvalsterallergi" (Hade jag varit förkyld hade jag gått till apoteket och köpt Nezeril, inte ringt och bett om allergispray. Behöver jag antibiotika så ringer jag inte och ber om bulkmedel)
Ssk: -" Vem skrev ut åt dig förra gången?"
Ego: - "Kommer inte ihåg, men han sa att jag inte behöver komma för att få Nasonex - det räcker med att jag ringer så får jag det förnyat"
Ssk: - "Jamen det är ju ett år sedan det blev utskrivet"
Ego: -" Jo, han skrev för tre månader i taget och fyra iterationer" (Vad är det för konstigt med det? Recept är väl giltiga ett år i taget? Dessutom så brukar mina doktorer göra så med mina kroniska sjukdomar att jag får recept för ett år i taget. Det kan väl ändå inte bara vara mina läkare som gör så?)
Ssk: -"Då måste han prata med dig
Ego: Men herregud! Sa jag inte nyss att han sagt att jag inte behöver komma på besök för nässpryayen? Det är ju inte direkt narkotikaklassade läkemedel jag försöker få ut. Vad tror hon? Att jag ska dra in på plattan och försöka kränga grejorna. -Pst, herrn, kolla vad jag har innanför rocken. Prima vara!
Ssk: Har du någonting kvar? Är det akut? Kan du ringa honom på hans telefontid klockan 08.30 i morgon.
Ego: Nej, jag kan inte ringa honom. Jag har obligatoriska moment i skolan och har dessutom tillbringat två timmar med att försöka komma fram till er på telefon idag. Du får lämna ett meddelande till honom också får han ringa mig om han behöver prata med mig. Det lär vara betydligt lättare för honom att nå mig än för mig att nå honom.
Ssk: Ja, ok då

Kommentarer
Postat av: Skylla

(Det är inte med vilje du har hamnat längst ner på listan. Jag skulle fixa stavningen lite och BOPS! så var du nederst. Sedan skulle jag ändra Mårr, men hon stannade kvar längst upp - precis som du gjorde när jag ändrade länken sist. Förunderligt!)

Postat av: Kandidat Dropp

Åh, snälla Skylla. Vad gulligt av dig att förvarna så att jag inte blir ledsen. Du är rar!
Fast jag har inte reflekterat så mycket över ordningen.

Grattis till jobb och lägenhet, förresten! Nu slipper du den förhatliga utbildningen och får göra det du vill. Jag är säker på att du är världens bästa doktor!

2007-02-23 @ 20:07:36
Postat av: Mi

Nasonex? Ojoj, du lär vara högvilt på plattan!! ;)
Det är grejer det minsann! *fnittrar*

2007-02-23 @ 21:06:26
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Får nog skaffa mig body-guards, som riktiga kriminella, för att skydda mina varor...och börja leverera hästhuvuden till konkurrenter....

2007-02-23 @ 22:08:40
Postat av: Sara

Hej,
vet en inte allt för intelligent människa här i sundsvallsområdet som åkte till självaste huvudstaden för att jobba som raket. Han menade torped...

Du kanske kan få beskydd av honom :)

2007-02-24 @ 00:06:56
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Raketbeskydd!!!! :-)

2007-02-24 @ 06:58:08
Postat av: Mårr

Folk som är extremt sugna på Nasonex ska man se upp med, det var det första vi fick lära oss på receptskrivarkursen! Ofta har de både basebollträ och pitbullterrier och man ska se till att sitta NÄRA dörren själv när man har enskilda samtal med dem! ;)

2007-02-24 @ 12:45:20
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Det är sådana där som fejkar symptomen, va? Allt för att komma över någonting som man kan kränga vidare eller "stilla sitt värsta beroende" med.

2007-02-24 @ 13:09:43
Postat av: Mårr

Fullständigt fejk, simulanter ut i sina sorgkantade fingertopper. Hävdar elallergi, ja, du känner igen typen.

2007-02-24 @ 13:21:21
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Mårr

ToppAR, var det ja. Har lite problem med mina egna, tydligen :-o

2007-02-24 @ 13:21:54
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Aha, då vet jag precis. Alla läkares skräck.
Men, tänk ändå om jag blir duktig på att fejka symptomen. Ska gå runt till alla läkare i staden, både på vårdcentraler och privatpraktiserande och få recept på Nasonex. Sen drar jag in till plattan....
Hurra! Hurra! Jag är snart rik!!!!! Tror ni hästhuvuden är tillräckligt för att skrämma konkurrenterna?

2007-02-24 @ 13:41:03
Postat av: Kandidat Dropp

Nu måste Sara ge mig numret till den där raketen, fort som sjutton. Så fort recepten börjar trilla in så är det ju stor risk att jag blir rånad....

2007-02-24 @ 13:41:47
Postat av: Kandidat Dropp

Differentialdiagnoser på fingertoppsbesvär. Det vore någonting för akuthemtentan det!!!!

2007-02-24 @ 13:42:54
Postat av: Mårr

Åh! Amputation borde ge besvär, precis som polyneuropati, extremt långa naglar, väldigt mycket smuts, söndervibrerad av mångårigt arbete med asfaltsborrning, trepromillesfylla samt tumvantar i galon - är det NÅT jag har lärt mig så är det att rapa diffdiagnoser!

2007-02-24 @ 16:53:45
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Just tumvantar i galon är ju en klassiker har jag hört ;-)

2007-02-24 @ 17:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback