Inga lektioner

Av en slump föll alla lektioner bort idag. Skönt, för jag hade viktigare saker att koncentrera mig på. Nu slapp jag missa lektioner.....

Mr H poängterar alltid att vi inte har hund utan att Lilla Besten är min. Det var dealen när jag skaffade henne. Jag tar hand om henne helt och hållet. Jag matar, kammar, klipper klor, promenerar, följer med till veterinären. Rubb och stubb! Lilla Besten vet om att hon är min - bara min. Är jag hemma så vägrar hon gå ut med Mr H. Kommer jag hem, så lämnar hon Mr H ensam på soffan och kommer och hälsar på mig. Hon är min så till den milda grad att hälsar jag på andra hundar när vi är ute och går blir hon svartsjuk och ylar (Ja, hon tror att hon låter som en varg. Vi tycker snarare att det låter som om hon kuckelikuar som en tupp).

Trots Mr H:s vägran att vara hundägare har han ändå tagit Lilla Besten till sitt hjärta. Han promenerar Lilla Besten när jag måste arbeta, hon får ligga på hans mage när han tittar på hockey och när han tror att jag inte hör så brukar han tala om för henne hur söt hon är. Han älskar att leka med henne. Han springer och gömmer sig, också får hon leta efter honom, och när jag inte ser ger han henne mat vid matbordet. Idag har han myst hela dagen för Lilla Besten visade sin uppskattning igår. När han kom hem igår hade våra gäster redan kommit (svägerska och brorsdotter) och de kramade om honom rejält. Men, se det fick de inte. Lilla Besten blev galen för att de kom och tog husses uppmärksamhet. Hon kuckelikuade som värsta galna tuppen och stirrade argt på dem.......
Mr H är väldigt nöjd ......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback