Lördag 10/2

Termometern visade -15,4 grader när det var dags för Lilla Bestens morgonpromenad. Det var bara att dra på sig flera lager kläder ändå ropade jag "Det blir en kortis" till Mr H när jag stegade ut genom dörren. Det blev det inte.  Det blev en helt vanlig lördagsmorgonpromenad på en timma. Lätt frostnupna kom vi hem och Lilla Besten lade sig i korgen medan jag kröp tillbaka ner i sängen hos Mr H. Ack så skönt det är att lägga sig nära, nära och sakta värmas upp.

"Sent och tretti" kom vi ur sängen. Det blev inte många knop gjorda under dagen. Tog en liten utflykt till olika köksbutiker. Det mest spännande som hände under dagen (ja, på flera dagar i våra lugna och tråkiga liv) var att vi funderade på att gå varvet "motsols" på IKEA. Men, ingen av oss hade någon extrahög tröskel för irritationsmoment så vi lade ner det projektet. Vi får nog börja knarka eller börja råna banker om vi ska ha lite spänning.....

Köksbutikerna, ja. Köket i lägenheten kan i bästa fall beskrivas som smaklöst, men ska man närmare sanningen är det både smaklöst, skitigt, sunkigt och alltihop känns irreparabelt. Jag har ända sedan jag köpte lägenheten varit inne på att bara ta bort de förhatliga speglarna på köksluckorna, måla om, byta kakel. Jo,det är mest jag som funderar över köket. Mr H verkar inte alls ha vett att störas av det.

Mr H fick mig på andra tankar. Han har hela tiden propagerat för att byta ut rubbet. Nu när jag gått och tittat på det lite grann så står det klart att han har rätt. Om man fixar till ytan lite så är köket ändå så sunkigt att det bara håller några år och så måste man göra om det igen. Nytt kök blir det. Men vilket? Hur ska det se ut? Frågan är fortfarande öppen. En enda sak står klar och det är att några träfärgade luckor blir det inte. Förra gången jag gjorde om ett kök resulterade det i släta björkluckor och varmfärgat kakel och klinkers till det samt "rostfria" vitvaror. Det var jag jättenöjd med. Men, träfärgat blir det inte den här gången. Det har jag konstaterat. Lite grann med sorg i hjärtat, för jag älskar trä, men i det här lilla köket kommer det att kännas alldeles för kompakt. Vad blir det då? IKEAs kök uteslöt vi idag. Varken Mr H eller jag hittade någonting som föll oss på läppen. Däremot
Noblessa hade mycket snyggt och det var dessutom till någorlunda studentvänliga priser. Som om att byta ut ett kök någonsin kan betraktas som studentvänligt.....

Kommentarer
Postat av: Mi

Ditt gamla kök var superläckert, men jag kan förstå att träluckor kanske blir lite väl kompakt i nuvarande kök.

Är det det limegröna Noblessa-köket som lockar månne? ;)

Postat av: Kandidat Dropp

Jo, visst blev Gubbis fint. Men, som sagt - det här är ett helt annan typ av kök.....

Japp, limegrönt - med orange bårder .. eller kanske inte.

2007-02-11 @ 15:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback