Tisdag - Ulva kvarndags

Jag får tvångstankar, sa Mr H. En snabbtvätt bara. Så släpade han fram högtryckstvätten och tog itu med Lotusen. Det var bara att sätta sig på stol och vänta. Varför gäller hans tvångstankar bara bilarna? Jag skulle uppskatta det betydligt mer om han valde att få tvångstankar angående städningen av lägenheten.  :-) En halvtimma senare var vi på väg mot Ulva kvarn.

Det var en perfekt kväll vid kvarnen. Det märks att semestern börjat. Massor, massor av bilar och folk. Vi knep en av de sista platserna på "uppvisningsområdet".  De som kom efter oss fick ställa sig på vanliga parkeringen. Har ni inget att göra en tisdagkväll runt 17.30? Åk dit. Det är ett perfekt utflyktsmål. Tag med matsäck och sätt er i gröngräset och titta på gamla bilar och inte minst folk. Inte intresserad av bilar? Tror inte att det gör någonting. Folk är minst lika roliga att titta på och eftersom det är gamla bilar kan det ändå vara kul att titta. Se det som en utställning om gamla tider ....

Tidigare på dagen trotsade Besten och jag djungeln på banvallen. Jag hade förberett mig med långa byxor och det behövdes för tistlarna och nässlorna växte i överflöd. Stärkt av amis inlägg att banvallen går mot Enköping gav vi oss iväg. De första tre minutrarna hade vi två överväxta hulspår att följa. Nästa fyra minuter var det bara en stig i gräset. Sedan försvann också stigen. Ami har rätt: "jag vet att den bitvis är i stort sett obefintlig/överväxt." Så Besten och jag konstaterade att vi faktiskt nått vägs ände och gick tillbaka, hoppade in i bilen och knallade vid Wiiks slott istället. Det tyckte Besten var ännu roligare. Inte vet jag vad hon fick spår på, men hon bjäbbade på jakthundars vis hela vägen runt spåret.

Ps. Tror att hormonerna börjar överge Besten för den här gången. Hon moffar inte längre mitt i nattten. Först frampå morgonkvisten kommer hon och väcker husse och matte. Phew! Äntligen!


Kommentarer
Postat av: Siv

Man kan ju åka till Västerås och titta på gamla bilar kommande helg också. Fast jag tycker att det hela är tämligen förfärligt - funderar på att fly fältet :-O

2007-07-04 @ 13:11:57
Postat av: Kandidat Dropp

Jodu, Mr H är minsann på väg dit i helgen. Tror att han varit varje år sedan vi träffades ... och för all del säkert några år innan dess med. Fast jag undrar vad han tittar mest på. Folket eller bilarna? Bilderna han tar brukar vara alldeles förfärliga.

2007-07-04 @ 16:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback