Torsdag 19/7

Brodern och svägerskan är bortresta, alltså har jag ockuperat deras hus. Att få gå ut barfota i gräset på morgonen, sitta i solen på altanen på kvällarna, ha så mycket plats att scrapbookprylarna kan ligga framme mellan varje session, kunna slänga i en maskin tvätt när man känner för det, hänga upp tvätten när man känner för det, det ger fullt utslag på livskvalitetsskalan. Jag tror att till och med Besten njuter.

I kväll var det planerat tjejmiddag. Så blev det, fast i mindre skala än planerat, Ingenjör´n och jag tog igen en massa tid. Käkarna glappade och mycket avhandlades. Bland annat socionomer och deras karaktärsdrag. För det må jag säga. Man kan anklaga mig för att ha fördomar, men socionomer är stöpta i en och samma form. Undrar om det är så med alla yrkeskategorier? Har svårt att se att vi i min klass skulle ha gemensamma drag. Eller är det bara jag som avviker? Eller bara jag som inte ser?

ICA bistod åter igen med recept till middagen. Avocadosoppan till förrätt var ingen höjdare. Hade jag varit hemma hade jag haft fler kryddor att spela med och kanske hade det varit gott med lite vitt vin i? Det lär vi aldrig få veta för det receptet lagar jag inte efter igen. Huvudrätten däremot blir det repris på. Snart.
Ljummen kycklingsallad med chutney. Fräscht och perfekt för en sommarkväll. Efterrätt blev Saras fantastiskt goda mörka chokladmousse. Nyplockade hallon från broderns buskar fick bli tillbehör i form av hallonsås (med lite likör i) och hela hallon. Istället för grädde i moussen tog jag på inrådan av Sara Soja-too. Har erfarenheten att sojaprodukter ger en underlig bismak, men inte Soja-too. Chokladmoussen blir väl inte lika fluffig som med grädde, men betydligt nyttigare.

Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Och supergott var det! Tack för senast, jag är fortfarande mätt! :)

Postat av: Kandidat Dropp

:-)

2007-07-21 @ 22:54:57
Postat av: Siv

*skriiiiik* Det där lät ju... vrålgott! Och jag stannade hemma för att lämna en kisse till folk som knappt tackade efteråt :(

2007-07-22 @ 22:41:44
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: Kandidat Dropp

Vi kör en repris, fast med en middagsgäst till :-)
Avocadosoppan slipper du dock....

2007-07-23 @ 07:11:35
Postat av: Siv

Det trista är att det är svårt att bjuda er hit utan att Ingenjören bryter ihop av kattallergichock.

2007-07-23 @ 21:00:48
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: Kandidat Dropp

Lilla Besten fixade hon fint. Det var värre med brorsbarnens marsvin. De var inte där, men uppenbarligen spår av dem .....

2007-07-24 @ 12:12:03
Postat av: Siv

Frk Dropp, ska ni möjligen hem till Fru Ingenjörn på bartömningen? Kanske kan vi ses där om inte förr?

2007-07-26 @ 00:49:46
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: Kandidat Dropp

Hrm, fröken Dropp har ännu inte kunnat besluta sig i frågan, fröken Skata (nu måste jag sluta kalla diag det). Hon vill gärna, men det finns andra förpliktelser. Du ska inte in till Muppsala någonting? Göra två flugor på smällen? Lunch hos indiern?

2007-07-26 @ 14:09:42
Postat av: Siv

Muppsala besöks ofta med kort varsel - men nu tycks det mest bli Stockholm. Eller jooo, jag ska förmodligen jobba i Uppsala helgen kring den 11/8, då kanske vi kan ses om du inte jobbar som vanligt?

2007-07-26 @ 14:32:00
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: Kandidat Dropp

Ävenällt är Besten och jag på utställning den 11:e. Men hör av dig när du vet hur det blir, så ser vi då. Vad gör man i Stockholm? Är det någonting du känner att du måste berätta för mig :-)

2007-07-27 @ 08:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback