Zzznark

Två gånger har jag vaknat till i natt, korta stunder. Antagligen hör Besten att jag andas annorlunda för båda gångerna har hon hoppat ner från sängen i arbetsrummet och kommit till sovrumströskeln och tittat på mig. Sakta har svansen viftat i högläge. Med halvslutna ögon låtsas jag sova men ser hur tankarna spinner i hennes lilla valnötshjärna: "Matte, kom upp nu då! Matte, du är ju vaken! Kom igen! Nu ska vi busa! Jag vill har TLC! Jag vill leka dog fighter och söka falukorv. Upp! Upp! Upp! Upp, ditt lata skrälle!". Så inser hon att det här lata skrället inte tänker gå upp på ett tag, då stillnar svansen och sjunker sakta mot golvet. Hon vänder sig om och tassar moloken, sakta tillbaka till arbetsrummet. Det är fascinerande vilken koll den där lilla, lilla valnötshjärnan har på världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback