Grillad tax

Efter ett sent kvällspass på kvinnoboendet i går kväll (då jag förresten insåg att det var roligt att jobba midsommarafton jämfört med hur personalen hade haft det på söndagen) nattade jag Lilla Besten med orden: Piper du i natt så käkar vi grillad taxfröken till middag i morgon! Om det var de orden eller gårdagens promenad som dämpade pipandet vet jag inte. Men hon pep inte så mycket. Däremot lade hon ner stor energi på att bädda.  Innan vi somnade hade både Mr H och jag skrikit åt henne att lägga av (å andra sidan får man väl förstå henne. Jag hade glömt hennes anti-skäll halsband i korgen och nu passade hon på att röja undan det genom att gräva ner det bland filtarna). Till slut somnade vi. Mr H med proppar i öronen. Några timmar senare vaknade jag. Det var trångt i min säng. Åter igen hade Lilla Besten, som inte ens får vara i sovrummet, hoppat upp hos mig och gissningsvis legat där ett bra tag. Mr H vaknade när jag grymtade till och han försökte putta ner henne. Men hon låg som en åttakilos betongsugga i sängen och hade inte ens vett att skämmas. Det var bara att lyfta ut henne. Hade hon bara haft händer att kedja fast sig med hade hon varit en utmärkt "Rädda Träden Aktivist" ... eller i det här fallet "Håll lakanen varma aktivist".

image374
Vår hormonstinna taxfröken

Förmiddagen (3,5 h) tillbringades, som vanligt höll jag på att skriva, med mini-vargarna. Vi knallade en bit och lekte sedan på fotbollsplanen med våra små håriga kreatur.

image377
Oscar med favoritleksaken

image378
Jag tror att det är Bailey's som saknas på bilden

image379
Matte, kom igen! Lek med mig!

image380
Mille gjorde sitt bästa för att komma åt mattes fika

image381
Nähä, tänker Lilla Besten, vill du inte dela med dig av leksaken så går jag då. Hej då, Oscar!

Bin Ladin alias Terroristen alias Mille alias Taxpojken 3 månader gjorde som vanligt sitt bästa för att irritera de vuxna hundarna. Hängde sig i deras öron, skägg, mungipor, halsar, nackar, svansar, ja han provade nog att hänga sig i alla befintliga kroppsdelar. Helt utan resultat. De vuxna hundarna blev inte ens småputta utan bara ignorerade det lilla monstret.

image382
Mille inviterar Oscar till lek

image383
Men hallå, du kan ju inte ignorera mig

image384
Kom igen då Oscar! Släpp leksaken och lek med mig

image385
Inte ens Milles bett i Oscars bakben får honom att släppa leksaken.

image386
Bailey's struntade i ungdomarna och gick och lade sig i skuggan

Eftermiddagen tillbringades med Lillstumpa. Storstumpa har varit själv med faster på ett antal ridskoletimmar. Nu var det Lillstumpas tur att vara ensam med faster. Det blev lite pannkaka av det hela för tösen var inte alls intresserad av att umgås med faster. Hon ville leka. Själv! Så faster låg i soffan och läste "Allt om trädgård "och drömde om framtiden alltmedan Lillstumpa förströdde sig själv och Barbiedockorna.

image375
Lillstumpa har ätit Spidermanglass

image376

Kommentarer
Postat av: Siv

ååååh, jag stod och tittade på sån glass idag, men avstod i sista stund.
Och det är en attans söt betongsugga ni har ;)

2007-06-26 @ 22:00:04
Postat av: Kandidat Dropp

Har du kunder du inte gillar .... bjud på Spidermanglass och gotta dig åt att de går runt och är blåa runt mun.

2007-06-27 @ 08:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback