Kaos

Man får hoppas att er midsommarafton varit till belåtenhet. Min lär inte gå till historien som den festligaste. Mr H och jag har tillbringat midsommarafton flera mil ifrån varandra på var sitt jobb. Jobbpasset började finfint. Vi lagade mat tillsammans med kvinnorna ... eller mest jag lagade. De andra pyntade. Så blev det sill och ägg och sedvanliga tillbehör samt västerbottenpaj och en grönsaksdito. Självklart jordgubbar efteråt. Därefter var det slut på lugnet. Hela kvinnoboendet i uppror och hysteriska kvinnor som grät och skrek. Slutade med ett antal timmar på sjukhuset, handräckning av socialjouren och ett antal övertidstimmar för min kollega. Nu är det lugnt på boendet. Kollegan stannade kvar och snusar i rummet intill, hellre än att cykla hem mitt i natten. Känns bra att hon finns där. Lugnet kanske bara finns på ytan? Ingen är skadad, ingen allvarligt sjuk. Det som hände var sådant som händer på ett sådant här ställe med ganska så trasiga människor. Ingen kan skyllas för det. Tror att vi, kollegan och jag, tillsammans hanterade det på bästa sätt. Jag är glad att det var just hon som jobbade. Trots att vi inte haft många timmar ihop här så fungerade samarbetet smidigt. I det här läget var det A och O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback