Måndag 11:e

Mr H har svårt att locka med diskbråcket till garaget. Att stå på huvudet i motorn tycker diskbråcket är en synnerligen olämplig idé. Garaget hyser därför spridda bildelar, utlagda utan att hänga samman med varandra. I det skicket är de svårt okörbara. För att råda bot på bristen på sommarbil har därför Mr H köpt sig en gul, liten fara. En Lotus-7, nästan en sådan han håller på att bygga, fast Pegasusmodell.

När man vant sig vid att sitta på backen och glida med i svängarna, att vinden tar andan ur en, att flugorna blåser in i mun är det faktiskt riktigt roligt att åka Lotus. Jag, som hatar att väcka uppmä'rksamhet, tycker till och med att det är kul när folk vänder sig efter oss när vi kör förbi eller samlas vid trottoaren där Lotusen står parkerad. Antagligen för att jag med säkerhet vet att det är bilen folk tittar på och inte på mig - fast jag sitter mitt i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback