Milton

Större delen av den här veckan har gått åt till att vänta på hantverkare. Fönstren blev inte alls renoverade på semestern, som vi hade hoppats. Verkar som om fönsterprojektet drabbats av sjukdom. De är duktigt försenade och polska målare har hyrts in för att man ska komma ikapp. Flera dagar i rad har jag gått upp tidigt för att släppa in hantverkarna 07.00 eftersom Lilla Besten inte låter dem inte komma in om inte jag säger att gubbarna är ok. Flera dagar har gubbarna inte dykt upp alls. Trots att jag talat om läget för deras chef. I förrgår ilsknade jag till och sprang ut på gården och öste galla över första bästa hantverkare och talade om för dem att tänker de inte dyka upp så får de åtminstone tala om det. Jag har sommarlov och tänker inte tillbringa det genom att gå upp tidigare än jag behöver och vänta inomhus på hantverkare som inte dyker upp. I går dök de verkligen upp och slipade och hade sig. Idag kom chefen klockan sju och talade om att de inte tänkte komma. Då var jag vaken och färdigduschad. Redo för att herrarna hantverkare skulle inta lägenheten. Kände mig lätt irriterad. Turligt nog hade jag bokat hundpromenad på förmiddagen och där fick ilskan rinna ur mig......

Fyra tvåbeningar och sex fyrbeningar var vi som var ute och gick i 2,5 h. Av dessa var det stora flertalet taxar (fem). Lilla Besten var jätteduktig och flög inte på Dansa fast hon är stor och svart (Riesen). De båda skendräktiga damerna, Dansa och Lilla Besten, slogs konstigt nog inte alls utan ignorerade varandra istället högaktningsfullt.

En annan som Lilla Besten ignorerade var Milton, tre månader. Han sprang längs hennes sida och försökte hänga sig i hennes öron. Men hon morrade inte ens. Drog öronen bakåt lite grann och skyndade på stegen för att lilleman inte skulle hänga med........

image357
Milton, taxpojke, 3 mån.

image358
Milton och husse Öjje

image359
Milton är lite för liten för att gå i 2,5 h så emellanåt fick han
leka känguruunge i en påse på husses mage. Om det tyckte han inte.

I övrigt har jag ägnat dagen åt att dricka Cold & Flu och försöka göra någon form av sammanfattning över
böcker jag läst de senaste åren. Varför jag ägnade mig åt det har jag ingen aning om. Helt onödig sysselsättning kan man tycka. Jaja, det är åtminstone ett sätt att fördriva dagen utan att göra någonting vettigt. Och det är ju faktiskt sommarlov nu.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Åååh, söööt Milton! :-) Med bekymmersrynkor i pannan :-D
Hoppas du kryar på dig illa kvickt!

Postat av: Kandidat Dropp

Mr H ville förbjuda mig att träffa Milton idag. Han visste vad jag skulle säga när jag kom hem:
"Kan vi inte köööööpa en vaaaalp, snääääääälla?"
...och tack

2007-06-15 @ 21:25:55
Postat av: Lilla Mysan

Bekräftade du hans farhågor? *dum fråga* ;-)

2007-06-15 @ 23:20:55
URL: http://lillamysan.diaryland.com
Postat av: Ingenjörn

Åååh, vilken sötnos! Milton är så gullig så man vill äta upp honom!

2007-06-16 @ 05:54:22
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

...som sagt, dum fråga .... ;-)
Klart jag gjorde!

2007-06-16 @ 08:08:52
Postat av: Ingenjörn

VA? Åt du upp honom?

2007-06-16 @ 09:12:21
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Bara lite på örat....

2007-06-16 @ 10:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback