Söndag 3/6

Lyckas sova lite längre än hemma. Först strax före åtta var vi uppe. Jag gick och köpte färskt bröd till frukost. En härlig semesterlyx. När jag kom tillbaka möttes jag av en av hotellets alla katter som satt och lapade vatten i poolen. Man ser inte många djur här. Det är den enstaka geten eller fåret som uppbunden betar på ödetomten och kanske någon liten gråsparv eller en hund som springer vilt. Mer är det inte. Förutom katterna då. Kreta fullkomligen kryllar av katter. Överallt är de. Magra, toviga, med stora sår. Frågan är om inte Kreta har ett kattproblem?

 

image299

image302

image300

image301


Idag tog vi itu med solbrännan på allvar. Poolen på förmiddagen och stranden på eftermiddagen. Efter ett tag blev det lite för mycket sol och jag packade in mig så gott jag kunde.

image295

Förresten var jag mäkta förvånad över att solen är uppe så länge. Det är ljust ända fram till runt niotiden. Hade tänkt mig att solen skulle gå ner mycket tidigare, så kom jag på varfor jag trott det. Det tidigaste jag varit här på året förut är augusti. Klart det är skillnad på när solen går upp och ner.

image298

Den här killen går på stranden och säljer doughnuts av jätteformat.

image296

På kvällen hittade vi en mysig restaurang. Det blev helvegetariskt för mig. Deras fyllda tomater var fantastiskt goda. Fyllda tomater verkar vara typiskt grekiskt. Måste hitta receptet.

image297

Avslutade dagen med att fråga Mr H om han märkt att jag försöker dra ner på tempot. Varpå han svarade: Jo, det märks. I vanliga fall har du ett dammoln efter dig när du rör dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback