The Dog Fence

Man hinner läsa en hel del i solstolen. Sista projektet var "The Dog Fence - a Journey Across the Heart of Australia" av James Woodford. Tror att det är broderns bok egentligen, men den har stått ett bra tag i min bokhylla. När jag samlade ihop böcker till resan väckte den mitt dåliga samvete. Dags att läsa boken och lämna tillbaka den. Handlar om en kille, James sjalv, som kör längs med The Dog Fence. The Dog Fence är ett fascinerande fenomen. 540 mil staket fran South Australia till Queensland. Det delar landet i en nordlig och en sydlig del och är till för att hålla dingos i norr - och fåruppfodningen i söder skilda åt.

Jag njöt av att läsa boken, men ibland räckte inte min kunskap om landet riktigt till. Fick massor av information om Australiens natur och politiken kring staketet, människorna och livet i Australiens out-back. Men, ärligt talat så måste man nog ha varit i Australien och sett en del av det han skriver om för att uppskatta boken. Två resor som jag gjort är snudd på för lite för att man ska ha behållning av boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback