Tisdag

Lilla Besten är trött. Superduperjättetrött. Hon ligger som en slagen hjälte i soffan. Vi var ute i fyra timmar på förmiddagen. Först fick hon åka Lotus med husse och matte. En mycket populär övning. Lika roligt som att sticka ut huvudet genom fönstret på någon av "de riktiga bilarna".

Sedan promenerade vi tillsammans med tre taxpojkar. Det skulle ha varit fyra, men Oscar är skadad och fick stanna hemma. Lille Mille (Milton) är fortfarande inte så populär hos Lilla Besten. Hon går ifrån honom för att slippa ha honom hängande i öronen, över ryggen, i halsen. Idag fräste hon till ordentligt. Hon hittade en underbar fågelträcksfläck att rulla sig i. Mille tyckte att det var lämpligt att göra som Besten. Problemet var bara att när han kastade sig på rygg för att rulla sig landade han på Bestens mage. Då tröttnade hon och satte honom på plats.
Hon blir mäkta svartsjuk när matte gullar med Mille eller för den delen Snappe eller Bailey´s. Då skäller hon tills matte behagar ägna sig åt henne istället.

Vi väcker rätt mycket uppmärksamhet när vi är ute och går med alla taxarna. Ofta får man frågan: Är det dagis? Nu med Mille i gruppen så blir det ännu mer Oooanden och Aaahanden. Han är för söt, den lille taxpojekn.

Eftermiddagen var mindre rolig. Kontroll hos doktorn. Det gör ont! Så pass att jag efter tio år med samma j-a kontroll känner hur hjärnan faktiskt går ner i sparläge när jag knallar in genom dörrarna. en ren och skär överlevnadsreflex. I går när jag kom hem kom jag på att den stackars doktorn nog inte inser att jag tycker att han gör ett bra jobb. Det är ju inte hans fel att han måste ta de där proverna inte heller är det hans fel att jag är så himla smärtkänslig (säkert sitter det i huvudet eftersom jag tål all annan form av smärta riktigt fint). Känner mig som en sjåpig idiot när jag är där. Varje gång tänker jag att nu ska jag bita ihop. Men lyckas aldrig ......

Kvällen blev bättre än eftermiddagen. En trött liten best fick ligga hemma medan husse och matte tog Lotusen till Ulva kvarns tisdagsträff. Lotusen samlade genast en klunga beundrare. Alltmedan Mr H och jag gick för att äta glass. Jag gillar inte uppmärksamhet och Mr H det ännu mindre......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback