Utkörd

Hantverkarna är här igen, för andra dagen i rad. Det är bara att vara färdig och klar att lämna lägenheten klockan 07.00 på morgonen. Det rubbar mina cirklar. Något alldeles. Jag vill vara hemma och dona. Speciellt eftersom helgen kommer att ägnas åt jobb. I morgon dyker målarna upp 07.00 igen. Idag rymde Mr H till garaget. Besten och jag rymde till brorsans hus. Jag har ägnat dagen åt att omväxlande gå ut med Besten och omväxlande ligga i brorsans finsoffa med en bok i nävarna och Toblerone i munnen. Läst Åsa Larssons "Det blod som spillts" och Mari Jungstedt "Den du inte ser". Rapport kommer nog så småningom.

Förtvivlat försöker jag peppa mig inför morgondagen. Försöker hitta bra saker med att hantverkarna är i min lägenhet men vi inte är det. Kommer bara på en sak: Lilla Besten börjar vänja sig vid att folk springer här och är det bara folk som kan hundspråk och inte utmanar henne genom att ställa sig och stirra i hennes ögon så går det riktigt bra numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback