Anna Gavalda

Rara Veterinären skickade mig en tjock bok. "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. Det, Jenny, är förresten en sådan där bok som man stoppat in i ett fack. AméliefrånMontmartrefacket, enligt baksidestexten. 
Anna Gavalda är en helt ny bekantskap för mig. Hon har tydligen gjort stor succé i sitt hemland Frankrike och efter att ha läst "Tillsammans är man mindre ensam" förstår man precis varför. Veterinären skickade boken med kommentaren "....en må bra bok". Först undrade jag vad hon menade. Den började konstigt. Men, när jag fick ordning på min egen hjärna och tidsperspektiven i boken, så började jag gilla den. Helt underbar! En bok att älska, fylld av livsglädje, människor som hittar sin egen väg i livet och får vara precis så knasiga som de är men ändå bli älskade.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Ah! Den ligger i min oläst-hög, jag var lite rädd att läsa den för jag var rädd att jag kanske skulle bli ledsen och sentimental. Nu kanske jag vågar ändå, eller vad tror du?

Postat av: Kandidat Dropp

Go for it, girl!

2007-03-18 @ 15:43:04
Postat av: Lilla Mysan

Åh, vad bra att du gillade den :-)

2007-03-18 @ 16:22:03
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Mårr

Har doktorn möjligen gjort hembesök på FF? Hahahahaha :D

2007-03-18 @ 17:04:14
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

*Gapskratt*

2007-03-18 @ 17:12:22
Postat av: Skylla

Jag tyckte också hemskt mycket om den.

2007-03-18 @ 19:43:47
URL: http://www.hypodea.com
Postat av: Kandidat Dropp

Tack igen, Lilla Mysan

2007-03-19 @ 06:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback