Ännu en dag i kandidatens rutinartade liv

I morse struntade jag högaktningsfullt i alla virus och bakterier och tog mig till stora sjukhuset för ännu en dag i denna kandidats liv. Dagen följer hittills samma förlopp som alla andra tisdagar på Endonk. Först storrond. Dagens överläkare var snabb, vi hann med alla patienter innan det var dags att rusa till röntgenronden. Som vanligt satt jag där med blandade tankar på röntgenronden. I ena stunden tänkte jag: Ah, den där metastasen syns ju klart och tydligt. Tänk jag såg den innan han sa någonting. I nästa stund tänkte jag: Var? Var? Ser ni verkligen någonting där? Någonting mer än samma gråa nyans som är över hela bilden i i övrigt också? Det dröjer nog innan jag får tolka några CT-bilder själv :-)

Så dags för inskrivning av patienter. Min patient är naturligtvis sen, så nu sitter jag och väntar och förbannar mig själv för att jag inte släpat med mina böcker idag. Hela förra veckan (de få dagar jag var här) gjorde jag det, men öppnade dem inte en enda gång. Idag rationaliserade jag. Inga böcker med. Då behöver jag dem förstås. 

Nu ska jag gå upp och se om patienten dykt upp. Återrapport senare under dagen.

Återrapport: Patienten har ännu inte dykt upp. Undrar om den fått nys om att det är jag som ska ta anamnes och status och sedan skriva in? Nåja i väntetiden har jag begått min första läkemedelslunch. 40 minuters undervisning om Tostrex. En gel som används av män med för låga nivåer av testosteron.
 

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Åh, det låter kul att bli doktor :-) Nästan lika kul som att bli djurdoktor. Inatt har jag nässvalgsondat en liten söt ponny. Jättekul!

Postat av: Kandidat Dropp

Åh, wow! Vi måste byta liv en dag :-)

2007-03-20 @ 18:25:16
Postat av: Lilla Mysan

Ja, det måste vi faktiskt! Vi är ju rätt lika, det är nog ingen som märker någon skillnad om vi byter plats en dag... :-D

2007-03-20 @ 19:24:06
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Jo, väldigt! De tror väl bara att du lekt tvättsvamp över natten och sugit i dig några ton vätska.... ;-)

2007-03-21 @ 12:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback