Ännu ett inlägg för släkten

Ännu ett inlägg som troligtvis bara intresserar släkten.
Storstumpa har haft sitt 7-års kalas idag. På 4H-gården minsann.
(Minns själv mitt 4H-läger, någonstans i obygden, med fasa. Var var det, modern? När jag kom hem hade mitt marsvin Augustina dött. Det är livskris när man är 10)

Storstumpas kalas var som kalas ska vara. Massor av busiga barn. Korv och bröd, tårta och ponnyridning ( ... och lagom kort för att mamma, pappa och faster inte skulle knäcka ihop). Dessutom alldeles nyfödda lamm och killingar på darriga ben.

image53
En av de boende på 4H-gården

image62
Storstumpa och kompisen som myntade uttrycket: "....hundar måste bli stora och gifta sig innan de kan skaffa barn. Precis som människor och katter. Men inte myggor. De bara suger blod och gör barn."

image63
Lillstumpa fick jag efter många om och men ta en bild på.

image64
Fader och moder med Storstumpas tårta.

image61
Min favorit på 4H-gården

image54
Storstumpa börjar bli van ryttare. Förra lördagen skenade hästarna på hennes ridlektion....

image55
Lillstumpa ville först inte

image56
Minishettisen Madonna, 20 år, gick tåligt fram och tillbaka med barnen

image57
Ingenjörn, den här mini-shettisen kan jag tänka mig att ha på balkongen.

image59
Till moder och moster: Grabbhalvan med barnen uppe i vänstra hörnet är brevbärarns sonson.

image60
Tjejerna som ledde hästarna var inte gamla, men otroligt duktiga.



image58
Inte en av de alldeles nyfödda, men ganska så ung.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Hihihi, den där hund- och myggkommentaren är ju för bra, alltså! Otroligt söta stumpor du har!!!

Postat av: Kandidat Dropp

Jag höll på att köra av vägen när han yttrade den, så full i skratt blev jag.....

2007-03-25 @ 22:27:42
Postat av: Ingenjören

Den verkar väl ytterst lämplig i storlek med tanke på din balkongstorlek? Och så är den ju såååå söööööt! :)

2007-03-26 @ 11:33:41
URL: http://ingenjor.diaryland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback