Den ena foten efter den andra

Med Mr H borta får Lilla Besten mer av min tid än vanligt. Idag har vi varit ute på två promenader á 1,5 h. Så skönt att få strosa i det ljuva vädret. Huvudet töms på jobbiga tankar och det enda man behöver tänka på är att sätta den ena foten framför den andra. Första promenaden följde solens strålar. Där det var sol, dit gick vi. Hamnade i Botan och uppe vid slottet. Kom hem och kände direkt att jag ville ut igen. Stoppade i mig salladen och brödet som blev över från igår och tog Lilla Besten på en promenad i "våra vanliga kvarter: Hågadalen".
 
image150

Nu blommar slånbärsbuskarna alldeles, alldeles underbart. Hela dalen är full av vita buskar.

image148

På väg ut i dalen fick vi sällskap av grannen och Orvar.

image151

Och sanningen att säga så gick vi inte den första halvtimmen av promenad nummer två utan satt i gröngräset och kacklade lite med grannen och Orvar.

image149
Grannen till vänster och Orvar till höger.

image152
Vid stall Surmulen går man mellan slånbärsbuskar och hästhagar.

image154

image153
Nästan dagligen går jag förbi stallet. Där brukar jag stanna och prata lite med stalltjejerna och arrendatorn, och Isa blandar mellan att skälla ut stallkatterna eller nosa på dem.

image155
Utsikt mot Kung Björns hög.

image156
Här syns Kung Björns hög tydligt. Högst upp, där stigen kröker över backen har man en fin utsikt.

image157
Hagarna är fulla av betande hästar.

image158
En av alla broar över Håga å.


image159
Den här tiden på året flyter ån så lugnt och stilla.

image162
Det här är den vy jag brukar ha när jag är ute och går. En liten taxrumpa med viftande svans. Den gör mig glad.

image161
Den här "slätten" har vi gått över många, många gånger lilla Besten och jag.

image160
Långt där borta i fjärran skymtar min balkong. Det var utsikten från balkongen som gjorde att jag föll för lägenheten.


image163
Va é de, matte? Va ropar du för?

image165
Vassen växer fort nu.

image164
Ofta följer vi traktorspåren längs åkanten.

image166
Det är långan väg att vandra ...

image167
Med lite fantasi ser man huset jag bor i.

image168


image169



image171

image172

image173
Det säkraste vårtecknet av dem alla. De lurviga kreaturen är utsläppta från vinterhagen några hundra meter bort.

image174
Mamma Mu

image175
Den här lilla gynnaren fanns inte förra året. Kanske är han 2-3 månader nu. Plötsligt en dag stod han i vinterhagen. idag ville han inte vara med på bild. Ska ta bilder en annan dag så ni ser hur söt han är.

image176
Visst är hon söt? Kan det vara Kajsa det här?

image177
Det är alldeles ljuvliga kreatur. Lilla Bestens
första möte med dem för ca 1,5 år var väl sådär.

image178
Jag kan inte komma ifrån det. Slånbärsbuskarna är så vackra, så vackra.

image179
Nästan hemma nu.

Kommentarer
Postat av: Siv

Underbara bilder, tack för att du bjöd på dem.

2007-05-07 @ 20:52:56
Postat av: Kandidat Dropp

Vassego´ :-)
Kul att du gillade dem. En promenad någon dag kanske? Med indiskt efter?

2007-05-07 @ 20:59:13
Postat av: Ingenjören

Åååååh, vilka söta kossor! Särskilt den nya lille kalven!! Mera kort, mera kort!!

Postat av: Kandidat Dropp

Jag förstår vinken ... den var inte direkt subtil ...

2007-05-08 @ 21:30:34
Postat av: Ingenjören

Subtilitet är överskattat..;)

2007-05-11 @ 13:35:59
URL: http://ingenjor.diaryland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback