Inläsningsvecka

Den här veckan är en bra vecka att bli sjuk på om man känner för det. Vi kandidater på internmedicinska året har nämligen inläsningsvecka så vi tillbringar inte veckan på någon av det stora sjukhusets avdelningar. Akuten däremot gör vi jourpass på också den här veckan, så den bör man nog hålla sig borta från.

En sådan här vecka när kliniken inte kräver sitt från åtta till fem får man ägna sig åt att komma ikapp med det som "lagts på hög". Vad de andra i kursen har på hög vet jag inte, själv har jag idag avverkat inte mindre än två läkarbesök. De kroniska sjukdomarna måste få lite kontrollbesiktning med jämna mellanrum. Doktor Nina godkände mig och jag kan köra några mil till. Det ska bli insulinbyte, men jag har fått respit till hösten.

Ikväll var sista tillfället på
världens bästa hundskola. Tävlingslydnad har vi tagit oss igenom, Lilla Besten och jag, tillsammans med några andra fyr- och tvåbeningar. Vi har definitivt varit ute på djupt vatten, Lilla Besten och jag. Vi är nog de enda i gruppen som inte tänker oss att tävla framöver. Det där med att träna mellan gångerna är vi dåliga på och vi nöjer oss med halvdant genomförande på övningarna. Men, vi har i alla fall kul. Lilla Besten är uppspelt som bara den och skäller hela tiden och stör de andra för att hon tycker det är så kul. Emellanåt förvånar Lilla Besten och jag på övningarna och lyckas få till det. Det kan vi nog tacka falukorven för. Bättre motivation finns inte för Lilla Besten.

image231

image227 
image228

image229

image230

image232

image233

image234

image235

image236

image237

image238

image239

image240

image241

image242

image243

image244

image245

image246

image247

image248

image249

image250

image251

image252

image253

image254

image255

image256

image257

image258

image259

image260

image261

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback