Lilla Besten är lycklig

Lilla Besten är lycklig och hennes matte ännu lyckligare. Husse/Sambo Mr H är hemma. Lilla Besten är livrädd att han ska försvinna några dagar igen. Så till den milda grad att när jag erbjöd henne en promenad sprang hon till Mr H och ställde sig bredvid honom. Jag fick gå till henne och sätta på selen. Så började vi gå mot ytterdörren. Lilla Besten avvek halvvägs och följde efter Mr H. I vanliga fall brukar hon vägra gå ut med Mr H så länge jag är hemma. Han får bara med henne ut om inte jag är i lägenheten.

Går vi ut samtidigt alla tre kan varken Mr H eller jag avvika. Lilla Besten ser nogsamt till att flocken hålls samman. Hon tvärstannar på det ställe våra vägar skiljs åt och sitter där tills den andra är tillbaka eller tills hon får följa i personens spår.

Jaja, idag lyfte jag ut henne och tog bilen bort till Brodern. Vi gick elljusspåret ett varv alla tre och sedan sprang Brodern och Lilla Besten ett varv. Det var en mycket trött och törstig hund och svettig Broder som kom tillbaka. Lilla Besten lapade i sig en hel hundskål vatten på nolltid och nu sitter jag och undrar om hon kommer behöva gå ut i natt.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Hur långt är det där spåret? Man kanske skulle springa det nångång...

Postat av: Kandidat Dropp

Bara 2,5

2007-05-09 @ 22:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback