Scrap

Ingen alkoholinfo kom farande. Synd, för denna kandidat är extremt lat och ids inte sätta sig med böckerna och nätet och leta upp svaret. Vad har hänt med vetgirigheten? Det fanns en tid när denna kandidat hellre stupat än gett upp i sin strävan efter kunskap.

Fredagen har varit en alldeles vanlig kandidatfredag. Teori i Robergsalen ( jag blir lika förvånad varje gång mina knän och mina ända hämtar sig efter en hel förmiddag i Robergsalens allt annat än ergonomiska och sittvänliga bänkar) och därefter PBI. 

Kvällen har ägnats åt scrapping. Något motvilligt eftersom mitt förråd av papper och gizmos börjat sina och även om jag har lådorna fulla hittar jag ju aldrig någonting i rätt nyans. Och mängder av papper i olika färger och mönster krävs för att stimulera min mycket, mycket okonstnärliga själ till att uppbåda det enklaste uppslag. Två uppslag har det, trots det, blivit med
bilder från Mount Coot-tha och Lamingtons nationalpark.

När sommarlovet kommer ska jag parkera mig några dagar på Papprika och köra igång med någon av de andra resornas fotohögar som ligger och samlar damm i väntan på att senaste Australienresan ska bli färdigscrappad.

Lägger till ännu en bild på Lilla Besten. Mest för att reta modern som klagar på att det blir för tungt för modemet med mycket bilder. Men, hallå! Det här är 2007. Kan det vara läge för bredband? (Ska kandidaten säga! Hon som för tre år sedan envist hävdade att dator och bredband behövdes inte hemma. Hon fick nog av det på jobbet)

image279


Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Okonstnärlig? Du? Bah, inte alls! Du gör superfina scrap-uppslag ju!!

Postat av: Kandidat Dropp

Du gör gott du för självförtroendet, Ingenjör´n!

2007-05-26 @ 09:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback