Två dagar ska jag väl stå ut?

Tackar min lyckliga stjärna att min klin.fysplacering (klinisk fysiologi) är just den här veckan. Tack vare måndagens och tisdagens ledighet behöver jag bara stå ut två dagar istället för fyra. Det är så erbarmligt tråkigt att klockorna stannar. Det var ytterst motvilligt jag gick upp i morse och hela dagen har jag kämpat emot lusten att bara resa mig upp från stolen, köra ner böckerna i väskan och gå hem. Sitta i grupp och en och en redovisa ett EKG. Stön!  Visserligen behöver jag öva på EKG, men inte så här.

Ståndaktigt satt jag kvar. Frågan är om jag lyckas kväva mina impulser att gå hem i morgon. Vi ska koppla EKG, göra spirometri. För vilken gång i ordningen på den här utbildningen? Bara en dag kvar. En! Det ska jag väl orka?

Kommentarer
Postat av: Sundsvalls-sara

Åh, så här på avstånd från Uppsala, läkarlinje och kandidatande låter det helt underbart! Tänk på vad du längtade efter att verkligen komma ut på ett sjukhus och få sätta tänderna i ett EKG innan du började utbildningen.

För mig låter det som att du kan lägga huvudet på sned och hm:a lite och säga "ventrikelflimmer" eller något annat smart. Det är ändå väldigt coolt att kunna granska ett EKG, men det är klart, spirometri låter inte lika Cityakutigt tycker jag. För jag antar att allt i övrigt är lika romantiskt, och att alla är lika snygga, som på Grey's? (Och ta inte ur mig villfarelsen alldeles är du snäll!)

2007-05-03 @ 18:52:28
Postat av: Kandidat Dropp

Jomen du har ju rätt. I jämförelse med BMC, "fyra nyanser av grått", är faktiskt klin.fys riktigt, riktigt skojigt. Än lyckas jag inte se ut som om jag vet vad jag pratar om när jag granskar ett EKG - men det kommer väl?
Annars är allt precis som i Grey's (i Sundsvall kan du väl inte se att jag håller fingrarna i kors bakom ryggen?)

2007-05-03 @ 19:57:23
Postat av: Ingenjören

Särskilt professor Hedenstierna är liksom dr McDreamy! Han och hans ponny-hästar, ja jisses...

Postat av: Kandidat Dropp

Var det han som berättade om ponnyerna i källaren?
Ha! Ha! Ja, han är för söt i sin fluga.

2007-05-04 @ 13:23:35
Postat av: Ingenjörn

Japp, han rullade visst omkring ponnysar i korridorerna på HS på nätterna! Visst är han söt i sin fluga, om än aningens insnöad. Fast söt...man förlåter honom liksom ändå...även om det vore bra med en hörapparat för hans del..;)

2007-05-04 @ 22:03:07
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Han har åtminstone en ... men den kanske är avstängd?

2007-05-05 @ 08:48:31
Postat av: Ingenjörn

Ponny eller hörapparat? ;)

2007-05-05 @ 18:36:45
URL: http://ingenjor.diaryland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback