Änglarösten

Jaha Lotta. Det här är det inlägg jag inte skriver. Det är alltså inte en bok jag precis läst. Inte en bok jag tycker att du ska läsa ;-) Och jag pratar alltså inte om Arnaldur Indriadsons "Änglarösten". ;-)

Slut på ljuget. Tredje boken jag på kort tid läst av samme författare. Handlar om en barnstjärna in spe och hans liv sedan han så snöpligt missat sina femton minuter i rampljuset. De femton minuter fadern trängtade så efter. Inte lika bra bok som "Kvinna i grönt", men jag tycker ändå om den. Mordet och uppklarandet blir aldrig det centrala i Arnaldurs böcker. Det är oftast berättelsen om personen som mördats som blir det som bär berättelsen framåt. Själva polisarbetet är bara en liten del av berättelserna jämfört med andra kriminalromaner. Om jag tycker ni ska läsa den? Behöver jag knappast svara på. Det vet ni ju redan :-)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, och jag har inte läst det här. :-)

Jag hör av mig om 20 år när jag gått i pension och frågar vad han hette, den där islänningen. För innan dess lär jag inte ha hunnit till botten i mina högar.

Postat av: Kandidat Dropp

Du får väl "hämnas!. Hinta lite du med, så får vi läsa ikapp :-)

2007-11-20 @ 19:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback