Etik

Har plöjt ännu en bok i helgen. Faktiskt en nyttig en. Kursboken i etik, "Inledning till etiken". Måste erkänna att det är en bok jag aldrig i hela livet skulle valt att läsa själv. Floskler om hur man kan se på saker, och sedan vänder man rätt upp och ner på det och ser flosklerna från motsatt håll. Rappakalja om du frågar mig. Fast visst, boken i sig är tunn och lättläst. På så sätt en idealisk kursbok. :-) Och vill man ha en inledning till etiska principer/teorier så är den inte så dum. Att jag sedan hellre diskuterar etiska dilemman/fall  och inte teorier det får väl stå för mig det.

image488

Förutom etik har själen fått sig lite kultur och kroppen god mat, så helgen kan jag inte klaga på. Storstumpa hade "konstutställning" från sin konstkurs på eftermiddagen. Fick se knådade lerfigurer och målade tavlor. På det blev det god mat på Il Forno med kvinnoboendets vikarier från i somras. Förnämlig avslutning på helgen.

image487

Och så är Lilla Besten hemma igen. Slagen hjältinna. Fysiskt och psykiskt utmattad och frågan är om hon fått sig en kyss. Rör sig inte som hon ska. Avvaktar veterinärbesök till morgondagen. Kanske repar hon sig innan dess?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där tavlan skulle man ju nästan vilja ha, superfin ju! :)

Stackars besten, hoppas hon bara har sträckt sig eller nåt och inte värre än så.

2007-11-25 @ 22:23:14
Postat av: Lotta

Härliga konstverk!

Hoppas Lilla Besten rättar till sig när hon fått vila en natt. Annars
är ju fördelen att hundar brukar kunna få vård ganska snabbt, i motsats till oss människor (om vi nu inte råkar vara döende...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback