Flipper

Förra veckans extra intensiva kuckelikuande har fått sin förklaring.  Hormonerna spelar flipper i Lilla Bestens hjärna igen. Lilla Besten löper och som vanligt är hon alldeles sjukt kärvänlig. Hon vet inte riktigt hur hon ska bära sig åt för att vara så nära matte så länge som möjligt. Alla som varit med tidigare vet precis vad det innebär både i närhetsbehov och tikskyddsstrimlande.

I söndags låg hon kloss intill mig hela dagen (det är tydligen vad jag behöver för att plugga ordentligt - en hund över benen som bokstavligen hindrar mig från att lyfta från sätet och gå och göra annat mer tilltalande än att läsa). Frampå kvällen lämnade hon mig en kort stund bara för att trippa iväg och hämta sitt märgben. Det där gamla äckliga benet ville jag definitivt inte ha i knät, men hon satt nedanför mina fötter med nosen genom märgbenet och väntade tills jag föll till föga, tog benet från henne och lade det vid min sida (Besten finner det svårt att hoppa upp i soffor/fåtöljer med stora, tunga ben i munnen). Då tog hon ett skutt upp och lade sig tvärsöver boken och tuggade på benet. Suck!

Inte heller den här gången finner kandidaten det värt att betala 120 kronor för ett tikskydd som strimlas på extremt kort tid av en Best som anser att kläder det är för tvåbeningar. Att Lillstumpas Snobbentrosor är lika illa som tikskydd fick jag också klart för mig förra gången. Det är bara att torka golvet extra ofta de här dagarna.

Idag har jag vilat mig i form till tentan.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lilla Besten vet uppenbarligen hur en matte ska "tas". :-)

Postat av: Kandidat Dropp

Jo, hon gör mig till ett viljelöst mähä ....

2007-11-20 @ 19:15:49
Postat av: Mi

Jag håller tummarna imorgon!! :)

2007-11-20 @ 21:44:54
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Mårr

Hejaheja KD, you can do it! (Om du vill, alltså)

Besten, du rular och borde skriva en handbok i manipulationsteknik för andra jyckar :)

2007-11-20 @ 21:48:42
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Lilla Mysan

Tumhåll!

2007-11-20 @ 22:16:34
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Ni är söta, men jag har lagt ner projektet tenta. Satsar på våren istället. Måste få tillbaka orken först.

2007-11-21 @ 06:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback