Omplaceringshund

Tar man en omplaceringshund så vet man inte vad den har med sig i bagaget. Det finns flera saker där jag undrar varför Besten gör som hon gör. När hon slickar en tex siktar hon mitt i munnen. Hennes tunga i motpartens mun. Hur äckligt som helst. Det beteendet fick sin förklaring när förra familjen som hade henne var här på besök. Tonårsdottern har lärt Besten att slicka i hennes mun. Varför man nu lär en hund en sådan sak är för mig obegripligt, men nu vet jag åtminstone varför. Men det finns andra varför som jag undrar om jag någonsin får svar på.

Varför ska hon prompt in med mig på toaletten? Lämnar jag henne utanför skrapar hon med tassen på dörren tills jag öppnar, sedan står hon och tittar på mig. Har svårt att begripa det. Både synen och lukten borde skrämma bort henne. Men icke.

Varför ylar hon när hon hör glassbilens glada truddelutt?

Kommentarer
Postat av: Lotta, Iza & Karlsson

Det där med glassbilen är nog ett ganska vanligt hundsyndrom. Tror inte det har att göra med själva innehållet utan snarare tonarten.

Och att lukten på toaletten skulle skrämma en hund? Näe, tror inte det... ;-)

Postat av: Kandidat Dropp

Jaha, var det inte svårare än så? Så bra att det fick sin förklaring. :-)

2007-11-03 @ 19:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback