Inte heller idag

Inte heller denna dag fick patienterna på Hematologen äran att träffa mig. Jag betraktas fortfarande, och med all rätt, som en rejäl bakteriehärd. Klassundervisning på förmiddagen. Vi var lika få och lika pinsamt dåliga som i går. Hematologin tyckte jag var en av de svåraste bitarna av patologin. Fullständigt obegripligt! Förstod det aldrig utan tryckte bara in de olika cancrarna i huvudet och naturligtvis trillade dessa fakta ur hjärnan som vatten på en gås så snart tentan var överstånden.

Med hjälp av klassundervisningen där vi i två timmar diskuterar ett fall, dess progression och behandling så börjar jag skönja ett mönster i hematologin. Tycker faktiskt att det ska bli roligt att lära mig hematologin, bara den besvärande förkylningströttheten lämnar mig. Som det är nu är jag befriad från patientkontakt = Eftermiddagarna lediga. Det hade ju varit optimalt att ägna den tiden åt att plugga - men jag orkar bara inte ....

Annars längtar denna kandidat ganska så mycket efter ett F&S-pass, men när låååångsamma promenader med Besten på blott en halv timma känns nästan oöverstigliga ska man nog vänta lite innan man besöker F & S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback