Snål

Sjuk eller inte. Gratisbiljetter får inte förfaras, så snåla/fattiga kandidaten tryckte i sig Cold & Flu (min mirakelmedusin) så det sprutade ut genom öronen och lyckades mota det mesta av sjukan några timmar. Nanne har av någon underlig anledning gått mig spårlöst förbi genom åren. Jo, jag älskade "Eldorado" när den kom (fast det fick jag inte säga högt eftersom jag gick på gymnasiet - då skulle man tycka att Sound of Music var töntiga). Och nog har jag hört både "Avundsjuk" och "Håll om mig". Men ändå! Jag har knappt märkt att hon finns.

Showen var fart och fläkt. Humor. En hejdlös drift med henne själv: - "Jag har startat en community. Inte MySpace, inte Facebook utan Spaceface. Den som blir medlem idag får duracellbatterier och hårförlängningar." Inte bara Nanne var duracellkanin också dansarna var energiska så det skvätte om dem. Ja, jäklar jag hade faktiskt kunnat tänka mig att betala för att se showen.

I övrigt är det sängläge som gäller. Börjar ledsna på det här nu. Måste vara frisk på måndag. Då är det vårdcentralsplacering som gäller. Det vill jag inte missa.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Ja men det är ju lysande! Vårdcentralsplaceringen alltså. Är du inte frisk kan du gå dit ändå och föreslå mycoplasma, få medicin och SEN gå hem till sängen ;-)
Jag lår vad om att det är mycoplasma :-(

Postat av: Kandidat Dropp

Som det känns just nu är mykoplasma en lågoddsare ...

2007-10-07 @ 10:34:28
Postat av: Lilla Mysan

Vad behandlar man mycoplasma med hos människa? Grisar ger man enrofloxacin eller tetracyklin. Jag har haft ett par mycoplasmer jag också, så I know the feeling :-(
Usch, din stackare! Krya vidare!

2007-10-07 @ 11:02:11
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Erytromycin eller tetracyklin.
Jag fick Ery-Max sist (erytromycin)

2007-10-07 @ 12:36:54
Postat av: ami

Men shit, har du inte blivit kvitt plågan än?! Vad trist!
Nu får du ta till hårdhandskarna mot bacillerna:
kan inte Veterinären skriva ut lite dundermedicin åt dig vetja, så blir du kvitt eländet en gång för alla? ;-)
Jag är rätt ok nu börjar t o m spritta i benen lite, har iofs fortf huvudvärk men det är uthärdligt. Men jag riskerar också att missa vc-plac pga sjuk Mini :-(. Han har varit dålig sen i tors o kommer nog vara det ett par dar till (i bästa fall). Känns urtråkigt att börja en placering med att "vabba", särskilt när den bara är en vecka.
Funderar på att flytta fram hela plac till dec om det går, ska ju inte plugga nåt då. Vill inte stressa iväg lillen på dagis innan han är helt ok, annars blir det säkert halvkrassligt hela hösten.
Håller tummarna för att du ska friskna till å det snaraste!
Vi hörs!

2007-10-07 @ 20:48:20
Postat av: Kandidat Dropp

Ah, en hästkur vore något ;-)
Skönt att du är bättre i alla fall, Ami.

2007-10-08 @ 06:06:27
Postat av: Skylla

Krya på dig, vännen!

2007-10-08 @ 16:10:08
URL: http://www.hypodea.com
Postat av: Kandidat Dropp

Tack, Skylla! Men kollar du nätet NU? Jag trodde du var och födde barn :-)

2007-10-08 @ 16:22:29
Postat av: Lilla Mysan

Tyvärr tror jag inte att en hästkur skulle hjälpa dig. Hästar tål nästan inga antibiotika alls, man kan inte ge dem tetracykliner tex. Och en hästkur pc hjälper knappast mot mycoplasma :-( Fast gentamycin kanske hjälper? Det kan man ge till hästar. Eller trim-sulfa. :-)
Hur har det gått idag? Fått någon ny diagnos och nya medikamenter? Tycker verkligen synd om dig, du har ju varit sjuk i eeevigheter nu! :-(

2007-10-08 @ 18:01:28
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

En myggkur,då?

2007-10-08 @ 19:22:59
Postat av: Lilla Mysan

:-D Slå ihjäl menar du? Ro hit med mycoplasmerna så ska jag slå ihjäl dom, en efter en!

2007-10-08 @ 20:10:51
URL: http://lillamysan.diaryland.coml

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback