Stålmannen

Mr H kämpar på. Han kommer inte låta mig se någonting annat än att han är Stålmannen. Det ligger inte för honom att klaga. Fast jag vet att han har ont. Och mår pyton av morfinet. Satt hos honom några timmar i går. Han var gulblek men vid gott mod. När jag gått därifrån skulle han upp och gåträna. Då höll han på att tuppa av. Om det var jag som tröttat ut honom med mitt pladder eller morfinets verkan låter jag vara osagt......

Hursomhelst är personalen väldigt rar, säger han. Sambon hans alias ego alias kandidaten tycker likaså, fast hon var tvungen att dubbelkolla hans blodtryck när sköterskan gått. Sköterskan tyckte att det var ok att ta trycket med manuell tryckmanschett genom att titta på tryckmätaren, utan stetoskop. A big, big nono har kandidaten lärt sig.  Och måste kandidaten ta trycket i smyg när personalen inte ser för att stilla sin oro för sambon så må det väl vara hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback