Socialt

Den här dagen blir nästan översocial. Förmiddag med Gesneriasterna och St Pauliasällskapet på specialvisning av Tropiska växthuset i Botaniska Trädgården. Den följdes av ett föredrag av en tjej som varit med på en växtsamlarresa i Ecuador. Det var ett rart föredrag. Entusiastiskt och roligt. Fantastiskt vackra bilder.

image434

Så iväg med Storstumpa till ridlektion. På ridskolan har de tjejer som hjälper till att sadla, tränsa och leda hästarna. För varje lektion de hjälper till på får de en biljett. X antal biljetter berättigar till tre timmars ridning ute. Det kallas "rejält motivationshöjande faktor". Tjejerna är verkligen villiga att hjälpa till. Så fort vi kom in i stallet var en av tjejerna framme och erbjöd sin hjälp. Bra tänkte jag, nu slipper jag gå varv på varv runt ridhuset. Under sadling och tränsning var det tydligt att Storstumpa var obekväm med arrangemanget och jag förstod att jag skulle få leda. Så blev det. Fast jag hade helt fel. Jag fick inte gå runt ridhuset utan springa. Ungarna travade hur många varv som helst. Skulle tro att det var ridlärarens sadistiska läggning som kröp fram. Nu ska faster gå ner i vikt!

image435

image436

Nu ska jag rusa på fest till kursare KF.

Kommentarer
Postat av: Skylla

Vem var hon? Åsa Tysk?

Postat av: Kandidat Dropp

Det var Åsa som bjöd in. Hon gav oss en bra guidning i växthuset. Den som pratade så rart om sin resa var Lena Klintberg.

2007-09-15 @ 23:19:56
Postat av: Skylla

Jaha minsann! Var det hon som varit sta?! :)

2007-09-16 @ 21:46:29
URL: http://www.hypodea.com
Postat av: Kandidat Dropp

Jo. Kändis?

2007-09-17 @ 20:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback