Utmanad - krossad

Ha! Ha! Ha!
Brodern utmanade mig på
Funbeat. Det skulle han inte gjort. Han är krossad. Man ska inte utmana en mästare :-) (I alla fall inte som promenerar minst två timmar per dag med hunden. Jag registrerar inga promenader kortare än 30 minuter. Ändå har han inte en suck).

Idag har jag varit extremt duktig på att motionera. Kroppen är alla gånger redo att bara falla ihop i en liten hög. Började dagen med en nätt promenad med Lilla Besten på 90 minuter. Förutom att hon var långsam skötte hon sig sig finfint. Vi gick längs ån, från Studenternas till Fyrishov, och inte en endast liten vovve skällde hon ut. Ingen stor och svart för den delen heller, trots att vi mötte en. De som läst bloggen ett tag vet att stora, svarta hundar är hennes stora hatobjekt - näst efter skateboardåkare och rullskridskoåkare. Träningen i sommar verkar ha gett resultat, skällandet har definitivt minskat. Visserligen skällde hon ut en "rökaådrickakaffekärring" och en kille som drog sin resväska så det ekade mellan husen. Men det är nästan så att jag ger henne rätt i att de behövde sig en liten utskällning.....

Efter det iväg på ett medelpass på F & S, Ultuna, med Veterinären. Wow, vilka lokaler! I vanliga fall när jag kommer in i gympasalar brukar jag få "fabrikskänsla" så icke här. Stora fönster från golv till tak gjorde stället lufigt och ljust. Och inte blev det sämre av att man inte tittade ut på parkeringen utan vackra gröna ängar och träd. Det lär nog inte bli Ekeby för mig så ofta i fortsättningen......

Själva passet hade väl lite för mycket hopp och spring för mig, men jag höll i alla fall igång hela tiden. Så mycket mer kan man inte begära av sig själv när man är typen som dundrar åt höger medan alla andra svävar åt vänster.

Och som sagt..... brodern kan känna sig besegrad. Ha! Ha! Ha! Ha!

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Nu har jag också registrerat mig på FunBeat. Men jag hittar inte dig...

Postat av: Kandidat Dropp

Hrm, jag vet inte hur man letar.....

2007-09-01 @ 14:46:22
Postat av: Kandidat Dropp

Nu vet jag:
Gå in på "Min startsida"
Titta under "min personliga topplista".
I rutan "Skriv e-postadress" lägger du in min adress (du vet, den som börjar med ruff) och klickar sedan på utmana.
Mitt namn skall dyka upp där.
Jag har hittat dig och lagt till dig.

2007-09-01 @ 15:03:06
Postat av: Lilla Mysan

Jaja, du hade inte märkt ut dig på kartan, det var därför jag inte hittade dig. Men nu har jag lagt till dig också.

2007-09-01 @ 18:04:23
URL: http://lillamysan.diaryland.coml

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback