Urologen - check!

Sköterskestrejk och Valborg kortade ner två veckor på Urologen till betydligt kortare tid. Synd, för det var en bra placering.

Började dagen med att sätta min första kateter. På en man. Sövd. Inte svårt alls, speciellt inte som jag hade världens sötaste handledare som stod bredvid och skrek hejarop och lät som jag utfört världens bragd när jag var klar. Och det hade jag ju inte. Katetrar sätts "en masse" inom vården. Men det var min första, så värt att notera det hela var det ändå  :-)

På eftermiddagen avslutades veckorna på Urologen med seminarium och dugga. Det gick fint. Har lärt mig massor. Bra seminarier. Trevliga och engagerade handledare.  Kanske urolog man ska bli?

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Nejnej, du ska bli ortoped och laga mina trasiga knän! ;-) Eller akutläkare och ta hand om mig när jag kommer in på akuten för sjuttioelfte gången ;-)
PS. Glassen är befriad från frysen nu. Det var ett svårt uppdrag, men vi lyckades. DS

Postat av: Kandidat Dropp

Vilka hjältar ni är!!! Glassens befriare!!! Sådan tur att ni offrade er. Världen och glassen står i stor tacksamhetsskuld till er :-)

2008-04-30 @ 06:54:35
Postat av: Kandidat Dropp

och förresten anser jag att du nog borde sluta åka till akuten ;-)

2008-04-30 @ 06:55:05
Postat av: Lotta

Kul att du fått ett alternativ till ortopeden. Det är alltid skönt att ha nödutgångar. ;-) Och hejarop är ALDRIG fel!

2008-04-30 @ 08:14:07
URL: http://vallterrier.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback