Ledig till själ och kropp

Jag skulle lätt kunna vänja mig vid sådana här dagar. Nu har jag två veckor latmansliv kvar innan skolan börjar och jag tänker njuta av varenda dag. Det är så skönt. Tar det bara lugnt. Dagens schema var väldigt mycket i min smak: Morgonpromenad med Besten. Tillbringa en timma eller två på Friskis och Svettis gym - det är så lugnt på morgonen, ett fåtal själar där. Luncha med modern och brorsbarnen. Strosa i solen med dem. Kolla lite i fotoalbum (Lillstumpa tycker det är roligt att se när mamma och pappa gifte sig, när hon var liten. Storstumpa och Modern är mer intresserade av Fasters alla resor). Sova en stund när Modern tagit brorsbarnen med sig och åkt hem. Läsa lite. Svamla lite med Mr H när han kommer hem. Promenera Besten en sista gång för dagen.

Lunchen idag stod jag för - det blev väl dagens enda arbetsinsats. Barnvänlig mat stod på menyn. Tacos och
crepes till efterrätt (istället för grädde hade vi glass och nötter). Smidigt att det blev tacos över. Lättvärmt till Mr H när han kommer hem. Dagens husmorstips: Servera rester.
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback