Synkopisten står

Synkopisten står på benen och är utsläppt från sjukhuset. Exakt hur mycket hot det låg i hennes röst när hon tvingade doktorn att skriva ut henne ska jag låta vara osagt. Hennes hjärta verkar ha sina egna idéer om slagrytm men på det hela taget var det en troligen rätt ofarlig åkomma och vi är båda en god historia rikare.

Synkopisten kallar mig doktorn när hon svarar på mina order om lugn och vila. Tydligen säger jag samma saker som hennes doktor på sjukhuset. Det retar henne nog en smula. Eftersom hon är av åsikten att vila är för mesar firade vi hennes utskrivning med persisk mat och starka drycker hos en kollega. Verkligt trevlig kväll med härligt sällskap och god mat. Och vi kan åter igen konstatera att vi båda är billiga i drift. Var sin frozen margarita så var vi igång. Fast vi försökte uppföra oss lite bättre och fnissa lite mindre än på akuten. Kanske hade vi behövt en ambulansfärd för att riktigt komma i gasen? :-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Åka ambulans var skitkul, det gjorde vi under nån kurs, vilken har jag glömt. (Varför ambulansen kör fort och att någon ligger skitsjuk i den borträknat förstås. Det är inte kul. Själva adrenalinrushen och pirret i magen när det gick undan var det däremot, och så är det ju en jäkla tur att de finns.)

Postat av: KD

Jag missade tyvärr ambulansåkandet, vi fick göra det T8.

2008-08-06 @ 17:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback