Tack för tipset!

Jag tycker om att fotografera. Mest egentligen för att foton är något av det bästa man kan ha i minnesväg. Jag älskar att titta mina album och minnas mina resor, minnas personer och händelser. Min första kamera var en "pocketkamera". Sedan dess har jag alltid hållt mig till "pocketkameror".

Förr var det dyrt, dyrt, dyrt att framkalla filmer så man tänkte noga efter innan man tog en bild. Sparsamheten var nästan inbyggd i kameran. Så åkte jag till Dubai med den första kompis som hade en systemkamera. Hon tog massor av bilder och lurade mig att göra likadant. Sedan dess har jag tagit mycket foton. Tar man tillräckligt många är det alltid något som blir skarpt. Efter första Australienresan insåg jag att det var dags att gå över till digitalt. Det blev helt enkelt för dyrt att fortsätta med vanlig film.

Först sedan jag träffade Mr H har jag börjat få något större intresse av att bilderna också ska vara bra. Han har en bra (system)kamera och tar dessutom många fantastiskt fina bilder. Vackra bilder ger njutning och sakta börjar jag känna ett begär efter att ta bättre bilder. Än är inte intresset så starkt att jag aktivt försöker lära mig, men en vacker dag kommer det att bli så - det känner jag. Då kommer jag nog också att gå över till systemkamera. Tills vidare får "pocketkameran" duga och jag plockar "passivt" upp ett tips här och ett tips där. Senast var det
Lotta som tipsade. Hennes tips fick jag möjlighet att prova på igår. Makro har jag visst använt hela tiden utan att veta vad det hette. Däremot har jag inte "tagit ett steg tillbaka och zoomat". Visst börjar det ta sig, Lotta? Tack för tipset!






















Kommentarer
Postat av: Marie

GRYMT fina bilder. Jag är totalt ofotogenique, både framför och bakom kameran.

Postat av: Lotta

Kul att du fick nytta av mitt tips! Fina bilder blev det!

2008-08-17 @ 11:57:15
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: KD

Framför kameran ställer jag mig inte gärna, Mårr. :-( Och bakom har jag mycket att lära, men det går bättre och bättre. Visst blev de fina, Lotta. Det kan nog bli en fotograf av mig med :-)

2008-08-17 @ 13:28:19
Postat av: Mi

Ljuvliga bilder, attans vad sugen man blir på äpplen!!

2008-08-18 @ 12:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback